fredag 11 juni 2010

Godis för trädgårdsintresserade

Grannen och jag åkte till Zetas trädgårdar i går (torsdag), svart krukfärg, stenar, ljuslyktor/vasar blommor kom med hem.....
och så klart med en massa ideér och inspiration


det här gräset rör sig jättevackert i blåsten


fram med grejerna och börja plantera, den här krukan/formen brukar jag ha 4 vita stora adventsljus i och fylld med vit sten runt.....


den här stora krukan har stått i garaget och varit stor och tråkig, men jag har inte velat slänga den, jag blev så ivrig med den där svarta krukfärgen så jag glömde ta bild innan, men den var terrakottafärgad ni vet sådan där vanlig som man nästan (iallafall jag) har tröttnat på....rätt snygg blev den....jag hann nästan bara hem innan penseln kom fram....


jag hade två och sen den där som står under bänken var också terrakottafärgad och tråkig...


den här krukan var ljusbeige fatet var svart redan

och så hittade jag svarta ljus och svart sand, skönt att ha lite grejer hemma när man får skaparlust...


stora svarta stenar




så blev det, jag har inte tänkt klart hur det ska stå, bara ställde dit allt utan tanke....
trevlig helg nu, på söndag har vi födelsedagsfest här på Soltorp! Sarah fyller 15 år!

9 kommentarer:

  1. Vad fint du gör Vivi! Ska bli kul att se allt på riktigt den 18:e!

    SvaraRadera
  2. Va snyggt, tänk va lite färg kan göra under.
    Ha en bra helg nu så hoppas vi födelsebarnet får vackert väder.

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har och gör! Läckert med svartmålade krukor.
    Ha de gott/Marie

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev när du målade krukorna!! Bra initiativ...jag tänker (och gråter!) över alla de krukor jag kört till tippen...!

    Hälsa S och gratta på den stora dagen!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men åhhh så fint du gjort! Visste inte att det fanns speciell färg till utekrukor. Det måste jag skaffa!

    Zetas är ju bara för häftigt att besöka. Man får så myckey inspiration där.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Glömde gratta i efterskott....

    Grattis grattis ;-)

    Maria

    SvaraRadera
  7. Åhhh, så fint! Och inspirerande. Nu ska det letas svart krukfärg:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Färg kan göra underverk!

    Kramiz aka

    SvaraRadera