måndag 5 juli 2010

Underbart hus Newport

Igår var vi på besök i Örebro i ett vackert Karlsonhus,
Newport heter det.
Huset är helt underbart inrett, både ute och inne, det var som att kliva in i en låtsasvärld, ni vet, när man ser i inredningstidningar så vet man ju att det är lite staylat, men här såg det ut så och dom lever i denna underbara miljö...så fint, huset ligger också så vackert med en äng och öppna vyer som utsikt. Jag är KÄR.....nu vill jag leta tomt och bygga ett Newport.
Mer bilder finns på http://www.karlsonhus.se/ tvåplanshus och sen Newport, där hittat ni också planlösningen och en film.
Varsågod, dröm er bort!
Nu har jag varit inne i fyra Karlsonhus, ett Lusthus i Bro, det var det huset som gjorde att vi valde Karlsonhus och byggde vårt eget Soltorp, sedan har jag varit hos Humlebacken, http://www.humlebacken.blogg.se/ och så nu i Newport. Och ja det är något speciellt med dessa hus, så är det, det tror jag dom som har besökt ett Karlsonhus kan hålla med om!

5 kommentarer:

  1. jag är också sugen på Newport, skulle gärna vilja åka och titta på Robban och Mias:) Det ser så underbart ut!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint, ett rent drömhus. Har du varit in och kollat bloggen lösvirkesbyggarna? också ett helt underbart hus (tycker jag).
    Hoppas ni har det bra i solen kramizar

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen.
    Jodu minsann det där huset är en av de vackraste, säkert så kommer iden från USA.
    Jättesnyggt, men ditt eget hus är också väldigt vackert.
    Verkligen smakfulla hus de där kalsssonshusen.
    Hoppas du har det bra där i söder.
    Kram Zara.

    SvaraRadera
  4. Visst är New Port ljuvligt!!! Det var det huset som vi först fastnade för och som har inspirerat oss till vårt husbygge. Kul att ha sett det "live".
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det är jag Mia som bor i NewPort/Örebro.Tack för alla fina kommentarer om vårt hus,vi älskar det själva bara mer o mer.Jag har nu gjort en blogg om huset,nystartad..den heter newportorebro.blogg.se
    välkomna in.....

    SvaraRadera