fredag 6 augusti 2010

Hall och dagens bästa inköp!

Här är den, ljuskronan som jag har gått och spanat på i flera år, den är så vacker men jag har inte kommit på vart den kan passa och då är det ju onödigt att köpa den eller hur? Nu ligger på min gård....
Här ska den hänga, den är riktigt tung

men i hörnan här ovanför skrivbordet kom jag på att där kan den hänga och ingen får den i huvudet eller så, absolut dagen bästa inköp eller faktiskt veckans!

sen kommer det lite hallbilder efter min ommöblering och pyntning


en krans

en till, är det någon som vet en bra kransaffär närheten av Södertälje så säg till, jag behöver fler

lavendeln som har stått ute fick komma in

låda till ja vadå? det är ialla fall franska, jo jag vet vad det är till...jag har själv gjort texten.

älskar denna enkla lampa
från andra hållet

och ena hållet...

Jag har ändrat om lite med befintliga saker och vips så annorlunda det blev, har ingen bild på före, men vi flyttade på spegeln och satte den ovanför byrån i hallen och så konstigt det blev nu där spegeln har suttit, man speglade sig alltid i den och man såg hela kroppen och skorna, nu är det vit vägg med krans där och man känner sig lika dum varje gång man går och tittar, vi måste nog inhandla en spegel dit. Trevlig helg på er alla!

7 kommentarer:

  1. Snygg takkrona!
    Och vad fint det blev i hallen. Så fint med pärlsponten bakom och zink, lavendel och naturkransar till det.
    Trevlig helg! Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Hej Vivi.
    Äntligen får man se lite från ditt vackra hem, du har ju så mycket fint att visa.
    Jättesmakfullt och snyggt.
    Din ljuskrona är superläcker, verkligen.
    Ja det var snyggt gjort alltihop.
    Duktig på att inreda är du också.
    Lavendelträdet passar väldigt bra inne.
    Vad betyder texten, kan inte franska.
    Ha en fin helg.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Hej svejs.
    hoppas ni har en bra sommar där hemma i ert fina hem.
    Otroligt fina bilder, ger mig massa inspiration. Vad duktig du är.

    Hoppas allt är bra.
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  4. Hej! Dessa naturkransar har jag också, jättefina och enkla! Kronan förstår jag att du gillar!
    Ha det så bra!
    Carin

    SvaraRadera
  5. Jag har funderat på att ta in en Lavendel som jag har i kruka. Nu vet jag att man kan det :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Mycket härlig ljuskrona!
    Undrar just vart du hittat något sådant fint... ;-)

    Du har verkligen otroligt fint hemma!
    Vi syns snart!
    /Ricci

    SvaraRadera
  7. Hej Ricci!
    Ja den hittade jag hos www.ljuvligahem.se men det var den sista :)/Vivi ses

    SvaraRadera