tisdag 9 mars 2010

Fler vårtecken....

solen lyser in i ett köksfönster som den bara når till på våren så igår fick jag dra ner rullgardinen lite när vi lagade mat, solen orkar aldrig runt till det fönstret på vintern.....och sen har vi alla hundhår, det är ett vårtecken, ja man får dammsuga varje dag, men någon sa att det är ett vårtecken när hunden hårar så jag går på det. Och snön sjunker undan här i en rasande fart, vi har massor av snö på hustaket kvar så vilken dag som helst kommer det att rasa ner....ja lite mer vårspaning helt enkelt så där, jo och så köpte jag en vårjacka i Tyskland på HM......

7 kommentarer:

  1. Hundhår och vårjacka, jo jag tackar:)

    SvaraRadera
  2. Härligt när man hittar fler och fler vårtecken:) Då vet man att våren är på G!!!

    SvaraRadera
  3. Vårtecken för mig just nu är att det är ljust på morgonen och då man kommer hem från jobbet, underbart!! Man orkar ju så mycket mer.

    Svar: Skylten har Mia med bloggen GalleriM&B gjort och så har jag textat på den med en Chalk Marker (tusch som ser ut som krita). Tyvärr var det en s**tpenna som tog fast, även om det stod att man bara kunde torka bort med fuktig trasa... Jag fick skrubba ordentligt med hård svamp och diskmedel.
    Sen har jag bara fotat och beskurit bilden lite :)

    Ha det riktigt bra och tack söta du för dina kommentarer hos mig. Jag hinner liksom inte hälsa tillbaka alla gånger... :S
    Kramkram!

    SvaraRadera
  4. Hej på Dej!
    Vill bara berätta att mitt sommarhus heter Soltorp :0) Fin blogg du har!

    SvaraRadera
  5. Skitiga fönster finns det fler = )...men det får vänta = )! Ja, nu letar man vårtecken! Skönt att allt börjar bli sig likt på Soltorp!!!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  6. Klart att det är krokusar från i år på kortet!
    Det går fort nu!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det är väl bra att man kan glädjas åt hundhåren;) lite iallafall.

    SvaraRadera