måndag 15 mars 2010

Vårtecken tredje måndagen

Hmm ja jag är riktigt vårtrött idag, så vårtrött så jag inte ens har hittat något vårtecken, fast det är ju ett vårtecken i sig. Tröttheten kan oxå vara för att vi hade födelsedag här på Soltorp i går, Peter fyllde år så det var smörgåstårta och vitt vin och några gäster här. Våren brukar ha kommit hit till Peters födelsedag men i år är det väl på gång iallafall, vi har snö och is kvar och några plus på dagen och minus på natten. Solen har varit framme i några dagar nu i alla fall. Vi har ju köpt en toppenbra markis men kan inte dra ut den för taket är fullt av snö....så vi får snällt vänta tills snön har rasat ner och tills dess så har vi ljust i köket.

Titta in på Humlebacken och se alla vårtecken vet ja!http://humlebacken.blogg.se/2010/february/deltagarlista.html

5 kommentarer:

  1. Ha ha, läste just en artikel att "Nu är vårtröttheten här!".
    Hoppas du har tid att ta det lite lugnt ett tag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Vivi.
    Kul att höra ifrån dig.
    Ja då var det inte konstigt att du var trött, man tappar rätt mycket energi, när man fixar fester, och födelsedagar. Heter din man Peter?
    Men jag har känt likadant i dag, så seg, har åkt en tur på skidorna, men det gick så trögt.
    Tro inte att jag är nån atlet, ganska lat faktiskt.
    Ja då önskar jag dig att du ska få riktigt mycket vårväder, så energierna kommer tillbaka.
    Kram till dig vännen.
    Zara

    SvaraRadera
  3. Hos oss är det vitt vitt vitt nu. Snön vräker ned - neeeeeej!!

    Javisst är det spännande med uppdraget, håller verkligen tummarna för att det blir en solig dag!

    SvaraRadera
  4. Ja vårtrötthet är ju ett gissel!
    Nu vill man ju va pigg som en mört o ut med stora spaden o hacka is o ösa iväg snön.
    Sen vårförkylningarna... de är ju ett kapitel för sig de också..

    Tänkte på fotograferingen :) Du säger väl till var o när man kan läsa o se reportaget!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  5. Ja, det var bra att ta vårtrötthet som ett vårtecken, helt rätt faktiskt! Tittar på dina tidigare vårtecken när ni åkte iväg till Tyskland. Det kan jag bli avis på, ni har så nära till kontinenten och jag har nära till min skoter.....Ja, man blir aldrig nöjd men så är det väl!
    Carin

    SvaraRadera