söndag 21 november 2010

4 kg på 9 dagar

Mmmm så gott
i fredags, skaldjur.
Så var jag igång igen med en Detox light meny, har ätit så gott i två veckor och gått ner 4 kg. Otroligt!
Flera på facebook har frågar vad jag ätit och här kommer exempel.
Frukost
1 dl blåbär och hallon, 1 dl soyayoughurt 1 dl blandade nötter (valnötter, mandel, hasselnötter med krossade linfrön) Ta vad du gillar. Grönt te, det finns ett som är jättegott med kardemumma smak...mmmmm den här frukosten blir man mätt på och pigg!!!
Frukt till mellanmål den brukar jag glömma bort för jag är mätt
Lunch tex olika paprikor i ugn med lite olivolja och kryddor som du gillar en liten bit fetaost.
Frukt och en kopp grönt te till 3 fikat
Middag,
Rotfrukter och lök rostade i ugn.
Du får inte är mat från djur, potatis (sötpotatis fungerar utmärkt i stället och innehåller inte lika mycket stärkelse) ris, bulgur, pasta, mejeriprodukter, kaffe, alkohol, tobak.
Jag har gjort lite på mitt vis så jag äter skaldjur och vitt kött på helgen om jag vill och dricker även ekologiskt vin om jag vill på helgen.
Egentligen älskar jag denna mat, rotfrukter, avokado, tomater, lök, vitlök, olivolja, skaldjur, quinoa röd och vit, linser (det trodde jag aldrig att jag skulle gilla, men röda linser är ju jättegott!) så det är inte så svårt att äta det alls, plus att det inte blir några halvfabrikat alls.
Vad händer då? Jo jag har blivit mycket piggare, jag sover mycket bättre på nätterna, jag orkar springa och gå mycket, jag tänker bättre, ja jag har helt enkelt mer energi och så tappar jag kilon som har varit överflödiga, kan det bli bättre?

6 kommentarer:

  1. Det låter gott! Kul att det funkar för dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Vivi.
    Jo jag åt endast mat, jag följde han som skrev boken om Detox, metoden som han skapade för filmstjärnor i England, han kommer från Indien. Jag läste hela boken men minns inte nåt mycket.
    Jag mådde jättebra av maten, men sen skötte jag mig inte.
    Din mat ser jättegod ut. vad duktig du är som gått ner så mycket, det måste kännas underbart.
    Lycka till i fortsättningen.
    Roligt att höra att det fungerar.
    Ha en bra vecka.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig diet, både gott och nyttigt.
    Kul att du märker skillnad även på pigghet mm och inte bara vikten. Lycka till i fortsättningen.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera