fredag 19 november 2010

***Jul***

Som en liten egen tradition jag har för mig själv: ljusslingorna ute ska upp när första snön faller, det gick ju inte i år för det kom ju ett rejält snöfall för tidigt, men igår kom det lite lite små fina flingor och då får man sätta upp ljusslingorna, så, så blev det, ska ta bild sen när det blir mörkt!
Men det blir så mysigt när man kommer hem på kvällen och det lyser upp! Nu vill man ju ut i förrådet och hämta mer julsaker....två nyinköpta stjärnor har kommit fram med.....i ett område som jag passerade var allt framme, ren på taket och tomten vid skorstenen och adventsljusstaken med. Så en liten ljusslinga här och där får man väl ha...och några stjärnor och och och....ja vi får se i helgen vad som kommer fram...

5 kommentarer:

  1. det är ju sjukt vad tiden går fort!

    SvaraRadera
  2. Ja, idag ska den upp ljusslingan och dessutom snöar det bra duktigt här hos oss, så så får det bli.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Vivi.
    Jo visst är det mysigt med alla ljusen som kommer nu att lysa överallt.Här i vår lilla plats på jorden, har vi väldigt lite ljus, man kan räkna gatlyktorna så varenda ljuspunkt är välkommen.
    Läste ditt andra inlägg. Oj så duktig du är, det kommer säkert att gå bra, antar att man bara ska få kunden att känna sig speciell, lyssna och erbjuda. Kommer säkert att gå jättebra för dig.
    Detox har jag testat, men jag har visst ingen karaktär alls, vad det gäller vikten, 25 kilo för tung är jag nu, så jag önskar dig all lycka.
    Hoppas du får en fin helg.
    Många kramar Zara

    SvaraRadera
  4. Håller med, det är så härligt när ljusen kommer upp! Mer ljus åt folket!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart du ska ta fram lite advent. Årets bästa tid vill man ju njuta av lite xtra länge.
    Jag tänker oxå börja nu.
    Ha en mysig lördag
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera