måndag 11 april 2011

Fint hus!

Nya Herresätet heter detta fina Karlsonhus och det finns på Öland fin trapp från ATAB! Vi har också en Atabtrapp med ek och vi har hund, inte ett märke i trappen efter snart 5 år.....det är bra eller hur?
åh jag vill se mer av huset......kakelugnen ser ut att vara från Gabriel men jag kan ha fel....
Härlig tomt ser det ut att vara...jag har alltså inte sett huset på plats själv.

Vågat att ta färg på ytterdörrarna men mycket snyggt! Nu är huset grundmålat! Jag tror det ska bli grått. Fler hus hittar ni på www.karlsonhus.com och faller ni pladask för ett hus och ska bygga och vill ha mer info, hör av er till mig:


8 kommentarer:

  1. Snyyyyyggt!
    Och tack för den uppmuntrande kommentaren hos mig, nu får jag lust att hålla på ett tag till:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg dörr, så fin färg!!! Skulle gärna velat åka och titta på huset..

    SvaraRadera
  3. Kan nog bli supermysigt! Underbar utsikt, men lite väl ensamt kanske...?

    Kram och ses imorgon!

    SvaraRadera
  4. Vackert hus! Är dörren blå, jag ser inte riktigt, hur som helst så ser det väldigt fint ut. Och finge jag så skulle jag plantera lite träd runt omkring! Men det kommer kanske.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Jag igen!
    Det vita ovanpå jorden är perlite kulor (finns i handelsträdgårdarna att köpa) som gör det luftigt och tillför syre så att rotbildning förhoppningsvis sker lättare och fortare och samtidigt förhindrar att det bildas en mögelhinna på jorden. Fiffigt skall det vara har jag hört.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Inte särskilt snyggt jämfört med de flesta Karlsson husen. Ditt och skogslundens är mycket snyggare.
    Har ingen egen blogg, därför anonym

    SvaraRadera
  7. Hej anonym, nej det är ut mer traditionellt hus, det blir ju mer spännande med vinklar och vrår mm! Har du sett huset på karlsonhus hemsida just nu? jag blev förälskad i det! hälsningar Vivi

    SvaraRadera
  8. God morgon

    Så fint !
    Karlssons hus är ju s¨å fina och levande .
    Om jag skulle bygga nytt igen så skulle det bli det.
    Vad mysigt du har det här i din blogg och fint med.
    Kul att hitta hit :)

    Ha en fin onsdag !

    Kram

    SvaraRadera