torsdag 28 april 2011

mera växthus

påskdagen på kryssning

som jag skrev så fick vi nästan ihop det, syster och jag, men efter båtresan fick jag ny kraft och fick ihop det med hjälp av Peter och Ville....här står det på tänkta platsen


ja lite saker kvar, tex glas men "skelettet" ska placeras på grunden först och vägas in hit och dit så att allt är rakt och snyggt och så ska det fästas i plintar, sen är det "bara" glasningen kvar....jag längtar till att inreda det och sätta in alla tillbehör så som planteringsbord, bevattningsystem mm. Idag gräver jag och jag har kommit halvvägs! Om man bara orkade så skulle det ta ca 4 timmar till så var självaste grävarbetet klart men man orkar inte, det är för tungt, värst är nog att gå och tömma skottkärran.


2 kommentarer:

  1. Heja heja!! Snart blir det klart, och du blir vältränad!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det är tungt, svårt och slitsamt. Men så nöjd du kommer att bli när det står klart.

    Ha det gott

    SvaraRadera