onsdag 20 april 2011

fortsättning....

första lagret, många "grästuvor" blir det, men som tur är har det sjunkit ner lite här och var i trädgården så jag har kunnat återanvända dom, vi får se hur det tar sig, (jo jag har vattnat) men vad jobbigt det är, detta jobb tog ca 2 timmar men då får man räkna in att man ska tömma skottkärran eller (rullebören om det stavas så på Skånska) och placera ut tuvorna, vi var två som grävde, sonen 13 år och jag. Ganska snabbt ändå tycker jag! Senare på kvällen grävdes den sista rutan så nu är första lagret borta. Och det som ska hända nu är att gräva ner så vi har ca 20 cm djupt, beställa zingel, grus, betongsäckar, hyra padda, köpa cementblandare eller hyra. Hm funderar på att gjuta in någon text på golvet i växthuset...är det någon som har något bra förslag? Gärna något som har med växthus eller Soltorp att göra. Tänkte hitta bokstäver i metall, eller så kanske man helt enkelt målar....jag tar gärna emot tips på text!

5 kommentarer:

  1. Gomorgon!
    Vilket effektift par ni måste vara du och sonen. Två timmar hann ni mycke på. Känns nog i kroppen idag kan jag gissa :).
    Kommer bli så bra med ett växthus och det där med att gjuta in en text tror jag blir riktigt bra. Ser snyggt rostiga bokstäver framför mig men kan inte tyda texten... hihihii
    Ha de så bra och glad påsk.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket jobb du gett dej in i...!
    Men det blir nog kanon när det är klart!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh, det är kul att gräva, det gillar jag, ge mig en spade och jag gräver och gräver, det känns lite ursprungligt så där.
    Det kommer att bli så fint, men jag är ingen idéspruta så där med trevliga texter och ord. Kanske hade jag gjort en kompass på något sätt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Men, jag skrev en kommentar på förra inlägget, men den försvann... Åker kanske runt i cyberrymden någonstans:)
    Så härligt med växthus! Följer bygget med spänning.
    Kram Jennie/Skogslunden

    SvaraRadera
  5. Gjuta in text låter roligt.

    Jag gjorde en beställning på skylten du tipsade om för lite sedan. Den ska ngn få i present. Tack för tipset!

    SvaraRadera