tisdag 22 november 2011

trött.....

bild lånad från Fidjiresor, gå in och titta det finns fler...
ja jag är så himla trött....fast jag går 1 timme minst varje dag, ibland 1,3o med hunden på morgonen och sen runt 30 minuter på em och 3 träningspass på Friskis i veckan, jo jag äter bra mat.....

- kan det bero på att jag inte har flyt på jobbet?
- att jag inte har någon nice utlandsresa inbokad att se fram emot? typ som bilden ovan....
- att jag inte rest någonstans under hela sommaren/hösten? (ja förutom 24 kryssning då)...
- att det inte är något spännande/ kul inbokat inom kort?

tja säg det....trött är jag ialla fall....
jaja det går väl över. Jag undrar vad som skulle få mig pigg på en sekund?
Jag glömmer aldrig minen på taxichauffören i Tunisien som begärde 10 svenska kr för att köra oss 5 minuter på en raksträcka, 10 kr för honom var hur mycket som helst, och dom där 5 minuterna i 45 graders hetta på asfalten med packning och skavsår var hur mycket som helst för oss. Men hans min, han satt halvsovandei taxin i skuggan, när han slängde ur sig vad han ville ha betalt och jag sa ok, han blev spikrak i ryggen och sköt upp glasögonen mot nästippen och spärrade upp ögonen och startade bilen, vad vi skrattade, det var hans livs körning verkade det som....
hm kan det hända mig? Att något spännande får mig pigg?
och vad skulle det vara?
Nä nu åker jag och shoppar några ljus....om någon vet vart det finns minst 40 cm långa vita ljus så kanske jag blir pigg....

4 kommentarer:

  1. Ja du Vivi, din text känns alltför väl igen. Trött som attan. Vardagen sliter på. Trist så trist.

    Hoppas att du fann dina ljus så att du blev pigg
    :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Vivi!

    Ibalnd behöver man bara vila. Jag vet inte hur länge du har tränat i den mängd som du nämner? Jag tränar en hel del och ibland tror jag att man behöver vila från träningen för att bli pigg igen. De gånger jag har kännt mig helt färdig,och orkeslös, så har jag tagit en hel vecka träningsledigt. Som mest har jag tagit någon promenad i långsam takt. ¨

    Veckan efter spritter det i benen och träningen blir både roligre och jag har blivit pigg igen.

    Det är mitt tips till dig.

    Hoppas du snart blir pigg!
    Kram Evelina (KHI)

    SvaraRadera
  3. Hej, ja det var ett bra tips Evelina! Ska nog ta träningsledigt resten av veckan, kram! Vivi

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha skön historia. Tunisen, där har jag aldrig varit. Annorlunda?

    Du ska se att du känner dig piggare efter lite ljusshopping ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera