lördag 17 april 2010

Kaos!!

Ja man slutar inte att förvånas... det här året har inte börjat bra, mannen allvarligt sjuk, en massa problem med vårt hyreshus i Norrland, det har fryst sönder en del där, datorn kraschade, inget halvljus på besiktningen av vår ganska nya polo, (det var väl för att jag åkte med den dit) sen så skulle jag så klart på och pilla lite på säkringarna för jag tänkte att det kunde vara det så jag tog bort en annan och testade där säkringen för halvljus satt men halvljuset fungerade inte i alla fall, hmm sen skulle jag ju sätta tillbaka säkringen, men vart satt den nu? Det fanns flera tomma hål....så igår när mannen var och handlade så blev det motorstopp några gånger, som tur var på vår gata så jag fick gå ner och flytta om på säkringarna lite så nu startar bilen. Och sen är dottern (19 år) kvar själv i Thailand, det går liksom inga flyg hem. Och ingen info på apollos hemsidan utan man får sitta i telefon hur länge som helst, inga representanter på flygplatsen, nu har hon fått checka in på ett Lyxhotell så får vi se när det kan bli hemresa, hon flyger till köpenhamn för att sen ta tåget till Sverige så det är en lång rad med ombokningar mm och så kommer man bara fram till KNAPPTELEFONER överallt.....jag vill ju PRATA med en MÄNNISKA!!! Nu verkar det mesta vara löst och vi får avvakta vad som händer.
Ja hur ska nu resten av året bli? Bättre hoppas jag verkligen. Det stämmer verkligen att en olycka kommer sällan ensam eller hur man säger kram och ha en fin lördag, jag ska pröva på och grilla (om man nu vågar röra gasolgrillen).....

1 kommentar:

  1. Klart att det blir bättre!!! Något annat är helt omöjligt!!
    massor av kramar

    VoM

    SvaraRadera