måndag 12 april 2010

Trädgårdsmässan och släkt

(bild lånad från Granit)
I fredags var jag och min mamma på trädgårdsmässan i Älvsjö. Det har blivit en tradition, först Hem & Trädgårdmässan i Kista i mars och sen trädgårdsmässan april i Älvsjö. Varje gång måste det inhandlas korv från Färila som bara säljs på mässan, (så att gubbarna hemma blir nöjda)......och sen är det inspiration och en del shopping. Varje gång så undrar jag varför jag inte har en shoppingbag på hjul med mig. I fredags hittade jag två små växthus, kryddor och lite mer grejs, det blev tungt att bära till bilen.


Hela lördagen gick jag runt och fixade, planterade pelagonskott som jag plockat från min stora Mårdbacka, och ändrade om lite, sen på kvällen var det tjejmiddag hos grannen Lena som hade fixat en massa gott att äta och dricka, så trevligt att ses några tjejer och snacka lite om vad som händer hos varandra. Det är som att alla går i ide över vintern och sen när ljuset kommer så kommer alla ut på sina tomter och grejar och pratar.

Söndagen gick åt till besök hos min farmor som fyllt 90 år och farfar som är 91 år. Bilen full med barn och min pappa, fikabröd, en pelargon och marmelad och tidning med reportage från vårt hem. Det var kul att hälsa på hos dom, tiden står still i äldres hem. Det ser ut som det gjorde när jag var liten där. Det är en konstig känsla, så mycket som förändras när man växer men där ser det ut som det alltid har gjort. Hoppas dom njöt av marmeladen och tidningen med bilderna från vårt hem.
Nu är det ny vecka och jag hoppas solen kommer fram lite mer!

2 kommentarer:

  1. Roligt att ge sig iväg på trädgårdsmässa:)) Tomhänt kom du ju inte hem heller...kram

    SvaraRadera
  2. Åååå ville också gå på trädgårdsmässa... *avundsjuk*

    SvaraRadera