tisdag 27 april 2010

Lästips

Jag läser en hel del, och har jag ingen bok på nattduksbordet (varför heter det så)? så känns det tråkigt. Ungefär som att äta falukorv på fredagen.....det går åt en hel del böcker, numera har jag gått över till pocketböcker för dom är smidiga och lätta att ta med. Drömmen är ju så klart att skriva en bok själv någon gång....när jag har tid tänker jag...jag var tom iväg på en författarkurs till Venezuela Isla Margaritha på två veckor. Väldigt spännande och intressant. Vi fick skrivövningar som vi läste för varandra och fick feedback mm. Och bara landet Venezuela, om man är stressad så ska man åka dit, dom skrattar åt oss som går så fort, allt dom gör går sakta, trafiken går sakta, det kan vara lång kö till baren och två bartenders står och skrattar och pratar med varandra och rör sig sakta, i början blev jag irriterad: varför skyndar dom inte sig? Sen kom man in i lunken och började prata med folk i kön i stället....ja men det blev ingen bok av den resan. Jag reste ensam och det var en upplevelse i sig när man har familj och människor runt omkring sig hela tiden. Konstigt när man ska gå och lägga sig. Ja det var ju inte det jag skulle skriva om utan ett boktips: ALEX SHULMAN med boken: skynda att älska. Väldigt vacker och annorlunda. Det är mitt boktips. Ha det bra!

3 kommentarer:

  1. Hej
    Ja då måste jag kolla på den boken.
    Jag vet en bok som heter leva älska lära av en person som hette Leo Buscaglia.
    Kan vara felstavat.
    Den läste jag för många år sen och har inte glömt ännu.
    Låter helt underbart att få gå sakta och ta ner farten.
    Vad bra det har det där borta.
    Ha det bra.
    kram Zara

    SvaraRadera
  2. Visst skulle vi må bra av sakta ner... Tack för lästipset, den ska jag pröva.
    Kika in hos mig, där har du en Beautiful Blogger Award att hämta, för att du har en så fin, trevlig och inspirerande blogg!
    Kram
    Jennie

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera