lördag 11 december 2010

Jo du har kommit rätt, det är hos Soltorp!

Ja jag kände för lite förändring och det blev det... och ni som är gamla besökare har kommit rätt....! I går var jag i ett hus/en butik som heter Mångfaldens Hus som ligger i Nykvarn/Turinge. Det är en av mina favoritbutiker. All krasslighet och trötthet som jag känt av i några dagar försvann direkt! Tre timmar gick vi runt mamma och jag och tittade, och fikade och shoppade. (Bästa botemedlet måste vara lite shopping i lugn och ro utan gubbar och barn som suckar....) Det är alltså ett helt hus med inredningsprylar i två våningar. Jag kom hem med doftljus, doftpåse och ......två ljusstakar ojojoj konstigtTanken var att dom här skulle stå i hallen men dom passade bra här eller hur?

Den lilla krukan/burken till vänster inhandlades och lyktan vid lampan har jag själv släpat hem från Tunisien, den betyder lite mer än andra lyktor, jag tänker på varma Tunisien när jag tänder den. Det var 40 grader när jag var där och vattnet var turkosblått och hade en temperatur på 28 grader.

3 kommentarer:

  1. Hej och hå gud vad mysigt att få vara där du var. ljuslykterna har jag också älskar dom. Kram Sussi.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med lite shopping i lugn och ro :-)

    Vad fint ni har det. God smak må jag säga.

    SvaraRadera
  3. Jag bara ääälskar Mångfaldens hus:), och det brukar komma med en hel del smått och gott därifrån så jag förstår att du inte kom tomhänt hem.
    //Camilla

    SvaraRadera