torsdag 16 december 2010

Julgran


I morgon ska vi handla julgran, det ska bli spännande och se hur den kommer att se ut i år när vår "julgransgeneral" inte är hemma..... hon får styra och ställa i USA i stället kanske? Hur som helst så brukar Sofie få bestämma hur granen ska se ut....eller få och få bestämma, vi andra ger liksom upp....I år tänkte jag inte lägga mig i....hoppas dom andra två ungdomarna nu kan komma överens eller så kanske det kommer fram en ny julgransgeneral?
Vi kanske ska rösta? Om alla får säga hur deras drömjulgran ska se ut så röstar vi sen? Ska ta upp förslaget i kväll när vi äter middag. Hur gör ni andra?

3 kommentarer:

  1. Hos oss är det jag som är generalen, sen får jag ju hänga upp lite saker som Tilda gör i skolan förstås men det gör mig inget.
    Vet inte när jag ska hinna skaffa gran :).
    Ha de så gott och lycka till med granen, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Jag är den bekväma typen som försöker rationalisera bort just granen. Men dottern blir sååå besviken då, så då köper vi en ändå. Och då går jag loss totalt och blir julgransgeneral i ett nafs och ska ha den allra fetaste gran som finns. I helgen är det dags igen:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni enats och hittat en superfin gran!
    Kram

    SvaraRadera