tisdag 22 mars 2011

Idag 12 grader

Åh vilken fin dag det har varit idag, 12 grader sol och blåst, isen har töat bort ordentligt! Halva vår trädgård har snö kvar men det smälter fort bort. Har varit på byggsamråd i Huddinge och åkte sedan förbi bygget av ett Torsjö i Rönninge och sen lite kontorsjobb. Sedan blev det lite trädgårdsarbete, började med att plocka bort några grenar och löv och så gick det inte att sluta i det vackra vädret så två rabatter blev rensade, så nu kan tulpanerna komma upp! Vi har haft en fönsterputsare här i förra veckan och jag är så nöjd, så skönt att ha rena fönster! Och så har vi varit en tripp till Riga, spännande, åker gärna dit igen men under sommaren, det såg ut att vara väldigt grönt med fina parker och många uteserveringar. Lägger ut bilder en annan dag. Känner mig vårtrött nu!

5 kommentarer:

  1. Härligt att komma hem till våren - för det känns verkligen som vår nu!
    Ska du på trädgårdsmässan i veckan/helgen?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt det låter med en Rigatripp. Har haft lite funderingar på att åka dit, gillar tallin och kan tänka mig att det är lite lika.
    Vädret har verkligen varit underbart nu men rabatterna får nog vänta ett tag hos mig.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ha haft en fönsterputsare hemma. Vad skönt att slippa putsa själv.

    SvaraRadera
  4. Hej, ja det måste jag säga att deet var LYX! KOmmer absolut att göra om det! mvh Vivi

    SvaraRadera
  5. 12 grader - så härligt!
    Här har det varit snöstorm ikväll:( Men, men , våren kommer ju tids nog.
    Ha en bra vecka!
    Kram Jennie

    SvaraRadera