tisdag 15 mars 2011

tjoho vårlökar mm

Ha, mitt i alla svarta tankar om vårtrötthet....ja jag började fundera på det, varför är man vårtrött och ja det säger sig självt, man ska tömma alla garderober på vinterkläder, städa undan vinterkängor mm och plötsligt ser man inte ut för fönstren är så smutsiga, idag fick köksluckorna en omgång med vim, fattar inte att det kan bli så smutsigt som det blir...man har ju inte sett något fast man städar jämt...ja allt damm kommer fram så inte undra på att man blir vårtrött....och på köpet så känner man sig blek och som vanligt är det tomt i garderoben på vårkläder...vårtrött ja det är väl inte så konstigt...men så plöstligt så hoppade jag till när jag var ute i min trädgård, mina TULPANLÖKAR är på väg upp! Jösses nu blev jag pigg igen! Tjoho åhh nu börjar det.....

8 kommentarer:

  1. Det var värst - varför kommer lökarna upp?

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja kanske inte lökarna....men Tulpanerna!

    SvaraRadera
  3. Tjoho!!!
    Nej du, snö har vi inte haft på länge, inte sedan i januari.. jo det kom en liten omgång för nån månad sedan, men det låg bara några dagar. Men nu är det inte fruset i marken heller längre, och dååå börjar det bli skönt!
    kram

    SvaraRadera
  4. Härligt när det ploppar upp lite vårtecken, man blir verkligen piggare.
    Imorn ska fönsterputsaren komma och jag har köpt mig nya köksgardiner ska bli så kul att se ut igen. Det gör mig lite piggare.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt inlägg!

    Kanske därför man blir vårtrött...

    Men jösses vad livet vaknar till igen vid åsynen av det som börjar växa, helt underbart!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  6. Skönt att läsa detta när jag tittar i spegeln på min ljusblå vinterhud och trötta blick...
    Nu kommer den härliga årstiden! Med ljusa kvällar och härliga dagar! Tjohoo!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Tänk att vi alla ja dom flesta iaf känner likadant!!!
    Kul att hitta hit nu ska jag kika runt lite här!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Det där med att städa är ett straff och jag blir trött vid blott tanken och fönster ska vi bara inte tala om......lökar däremot är vederkvickande, jag håller helt med dig.
    Då blir man både pigg och glad när man får syn på dom.
    Agneta kram

    SvaraRadera