fredag 11 mars 2011

Rum & trädgård

I går var det dags för det årliga besöket på Rum & Trädgård på Kista mässan! Man är laddad, bra skor på fötterna och kontanter i fickan med stor förhoppning om att komma hem med annorlunda och prisvärda saker och stora härliga växter! Det gick så där....det är mamma och jag som brukar åka upp och i år fick vi sällskap av min bror.
På bilden ovan till vänster ser ni två zinkbaljor med handtag som jag hittade hos Årstiden (där hittar man alltid något och deras monter är alltid värd ett besök, så fint) Den stora rostiga gjutjärnakrukan har jag köpt hos Ljuvliga hem i Sjöstaden sen tidigare...ett kapp, jag har 4 stycken och dom är underbara både ute och inne. Murgrönan ska plantras ner i den idag.....hoppas nu den överlever...jag har tagit kål på 3...
dom här små söta gjutjärnskrukorna kostade 40 kr st hos Fullerö Handel, först köpte jag två sen sprang jag tillbaka och köpte 4 till....(till Fullerö Handel blir det en utflykt i sommar!) hittade små växter på Plantagen som ska planeras ner, ser iof lite trångt ut men men....
Och denna underbara kruka var jag tvungen att köpa och även dom fina Ranunkelblommorna, (betyder lite groda typ) 4 st pris 40 kr st, det var prisvärt, det kostade väldigt olika på mässan, allt från 40 kr ---200 kr...jag kan inte sådant men det kanske är skillnad på kvaliten på växten precis som hus.


Här ser ni fler småkrukor...
Det blev även korv, bröd och ett par röda espandrillos överraskande nog!
Ja jag är nöjd med dagen men väntar nu in Älvsjös mässa med förhoppning om mer gjutjärn, stora murgrönor, olivträd, pelargoner, korg mm, sådant saknade jag!

7 kommentarer:

  1. Lät ju som en härlig utflykt!

    Och så mycket fint och grönt och härligt du bullar upp där... Man blir fixarsugen!

    Tack för dina goa hälsning!

    Hoppas du får en fin helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med ett mässbeök. Hade gärna åkt dit i helgen men tiden räcker inte riktigt till.
    Dina fina fynd gör ju inte längtan mindre men jag får nog åka till trädgårn och stilla min hunger ;).
    Ha en bra helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Det blev ju en hel del fint ändå.. Jag köpte ju pellisar till vår mässa, men de har redan vissnat, det är lite för tidigt för dem nu..

    SvaraRadera
  4. Vad kul med mässa!!! jag älskar de svarta fina gjutjärns krukorna du hittade! 40 kr styck, vilka kap alltså!!!

    Jag är också på jakt efter ett fint olivträd och ny kruka att ha det i:)

    Ha en fin helg!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att inhämta inspiration tänker jag. Och nog fick du med en hel del hem :-)

    Ha en bra fredag

    SvaraRadera
  6. Åh vad mycket fint!!!
    Jag köpte också murgröna häromdagen och fick tipset att sticka ner fingret en bra bit ner i krukan innan vattning, för den vill tydligen torka upp lite innan man vattnar den. Och ytan är alltid torr, så man lurar sig lätt. Kankse kan det hjälpa den att överleva lite längre:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Åh det är verkligen min dröm att komma i väg på en sådan trevlig mässa! Jag tipsar en del i min trädgårdsblogg. Nu är det bara tiden som fattas. TÄnkte att jag skulle plantera om lite växter i dag.
    kram Malin

    SvaraRadera