torsdag 2 juni 2011

Nytt KarlsonHus att leva i!

Så här såg det ut i januari 2011, minns ni hur kallt det var? brrr
Och nu 1 juni 2011, nu står det där, det fina huset på den vackra tomten, det är helt tyst och man hör fåglarna kvittra, underbar plats att bygga hus på! Huset är målat med röd slamfärg.
Huset är ett Lusthus, en omritad modell Torsjö.


en liten inflyttning/invigningspresent måste man ju få...så man kan koppla av mellan varven och få i sig något gott att äta och dricka...



detta foto är taget från hallen, så jag har entrén bakom mig, köket ligger till vänster i öppen planlösning med stor bardisk som jag missade få med på bild, otroligt, jag blev så tagen av hur stort det var så jag höll bara i kameran..... Men jag hoppas komma förbi familjen fler gånger så då blir det kanske en bild...golvet från Kährs. Så snyggt mot det vita...



och trappen med mörkbetsade detaljer.




Vackra detaljer



Härliga vinklar och vrår och underbar utsikt



(låter lite som en mäklare märker jag)




Trappen igen, så snyggt, trappen kommer från ATAB trappen.



härligt ljusinsläpp i trappen!




Hög charmfaktor med vinklar och vrår och pelare igen, golv från Baseco massivt furugolv classic White standard på Karlsonhus övervåning.



ja och här står huset omgivet av träd så fint!Och jag är glad för att familjen är nöjd med både huset och oss som säljare, det känns riktigt gott!





9 kommentarer:

  1. Å vad det var fint, jag länkar på fb-sidan:) kram

    SvaraRadera
  2. Underbart vackert på alla sätt och vis!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen, bild 4 egentligen fel att säga hallen för det är så öppet och det första man ser när man kommer in i huset, det är alltså inga väggar mellan hall och kök/allrum på bv.Vivi

    SvaraRadera
  4. Åh vilket fint hus, det har allt.

    Det receptet ska jag försöka söka fram, på rabarbersaften, det är så många som har gjort Leilas, och den ska vara så god.

    När jag ska ge bort en blombukett, brukar jag "vira" in buketten med rabarberblad.

    Kram Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. Åh så fiiint! Sånt skulle jag också vilja ha = )!!!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fint! Så kul att vi fick se det! Den där mörka trappen gör mig grön av avund. Vi har ju precis som de mörkt golv där nere och det ljusa där uppe. Och så en ek-trappa där emellan. För att jag inte visste att det fanns mörk att få tag i. Så snyggt det blev!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Huset ser trevligt ut. Trevligt och lite dyrt :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera