tisdag 21 juni 2011

Trädgård och lite tips

nya planteringshörnan, nu finns den under häggen. vi fick inte plats med planteringsbordet i växthuset....men nu hoppas jag att det ska bli bra här.

lavendel så fint mot vitt

Altanen, här ser man hur snyggt det blir med det mörka altangolver mot det vita (tycker jag)


från balkong åt vänster, det blev en markering mot gräsmattan, tidigare var det bara byggsten och lite oregelbundet rann ut i gräset

bild från balkongen och en liten del av altanen och sen min "vita hörna" (bara vita blommor och gröna växter) som jag jobbar i då och då, det ska i mer sten och mer växter men det tar sig...
det här är vår balkong, tipset är att måla trägolvet svart, så snyggt tycker jag, man ber att få altanolja med svart färg i . Det ser fräscht ut och man slipper stå och slipa och gnugga för att få det träfint igen, bara svabba av på våren och olja in....snyggt och enkelt.

5 kommentarer:

  1. Tack, det var en bra idé för jag är inte riktigt överens med vårt verandagolv.....återstår att övertyga omgivningen om det förträffliga i att göra som du gjort. Ursnyggt verkligen.
    Du har så fina rabatter, så och jag tycker om din planteringshörna, en sån jobbar jag också på att få till någonstans här.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Eller oljar man inte alls, så blir det grått med tiden. Det tycker jag också blir fint. Jag hade tänkt svart från början, men då måste man olja varje år, jag slipper helst det...

    SvaraRadera
  3. Ser jättefint ut! Snyggt har det verkligen blivit under v-rumsfönstret!!!

    Kram Maribel

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni har! Svart olja behandlade vi vår brygga med förut och den blev superfin, men varm. Kanske man skulle ge sig på det här ute på altanen, så fint det skulle bli = ).

    Ha en skön midsommar!
    kram L-L

    SvaraRadera
  5. Så fint det är, kul att få se bilder från trädgården hur det såg för några år sedan, det inger ett visst hopp. Bra ned svart golv = snyggt, vi håller på att slipa vårt, tar lite tid många steg att ta!
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera