onsdag 28 september 2011

2:a veckan

Nu är jag inne på andra veckan i min träningsperiod som förhoppningsvis inte ska vara en period utan ett konstant tillstånd. (nä jag vet, det bestämmer jag ju själv) Och vad är då skillnaden?

Jag känner på midjan och magen att det börjar försvinna mer och mer, benen känns lättare och jag är piggare! Framför allt så sover jag mycket bättre, jag sover djupare och resultatet blir ju att jag är piggare på dagen! Skönt.

Min träning ser ut så här: 1 timmes pw varje vardagsmorgon, 1 timmes friskispass, måndag, onsdag och torsdag. Tillsammans 8 timmar under 5 dagar. Helgen är än så länge ledig förutom hundpromenader och det kan bli 1 timmes pw om jag känner för det, och sedan blir det trädgårdsarbete mm så man är ju inte still men det är i ett lugnare tempo.

Känns jätteskönt! Idag har jag testat att sätta på vikter 0,5 kilo på vardera ben och när jag gått hälften på min timme kändes det som att jag gått 1 timme så jag hoppas det ger lite träningsvärk!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är. Här går det lite trökt med träning men promenader blir det varje dag ;).
    Ha de bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera