torsdag 22 september 2011

Men är det vinter?

Jag har noterat ett flertal personer som redan nu (idag 14 grader och växlande molnighet) går runt med ullmössa och halsduk. Även vinterjackor har jag sett, tom tjocka dunjackor....men men stopp nu...är det så att det finns folk som verkligen längtar till vintern för det är ju inte så kallt så man måste gå runt med ull mössa och halsduk och allt redan? Åh vi kommer att få kallt ändå, vintern kommer och förra året höll den sig kvar länge, vi hade snö kvar in i april. Jag begriper inte detta ullmösse och halsdukshysteri, det är för tidigt ju.... löven är fortfarande gröna, dom flesta....

2 kommentarer:

  1. Näää, jag fattar inte heller det, jag har tunika och bara ben som vanligt.. älskar barfota och bara ben, aldrig strumpor förrän det verkligen behövs.. och absolut inte vinterattiraljer i förtid...
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Vivi.
    Tack för din kommentar, så roligt att du skrev.
    Jag har skummat igenom din blogg, och du har massor av trevliga inlägg som jag missat.
    Det gläder mig verkligen att ni har sålt ett Karlssonshus, ja ja visste det kändes det som, att ni skulle fixa det.
    Fantastiskt. Bara att gratulera!!
    Ditt växthus har också lyckats.
    Viken söt dotter du har som kommit hem från USA.
    Massor av saker har hänt.
    Jag avundas dig starkt som kan gå till ett gym och träna, det finns inget sånt här, bara en landsväg.
    Det är ju jättebra att träna på hösten, då slutar vanligtvis de flesta, att träna.
    Just nu springer maken i skogen mest hela tiden, alla jagar älg i norr nu.
    Oj så söt du var som liten, glimten i ögat.
    Många kramar till dig.
    Zara

    SvaraRadera