tisdag 13 september 2011

Växthus



Det har inte blivit så mycket bilder från västhuset som jag tänkt....tiden bara rusar iväg. Dessa bilder är från i våras när vi precis fått upp växthuset. Vi har odlat gurka, tre olika sorter, jösses vad det blir mycket på ett litet frö, jag har lärt mig att inte ta för många....nästa år räcker det med 3 frön och så ska vi ta samma sort...tomater har vi odlat, samma sak där, jag tog i lite för mycket. Men vi kan plocka ett kilo cocktailtomater varje dag om vi vill....mmmm gott. Paprika var roligt, det ska vi odla mer av, väldigt lätt och också en vacker växt tycker jag. Ja ska bli kul att odla nästa år igen. Närodlat kan man säga.....då!

4 kommentarer:

  1. Det är så fint ditt växthus. Önskar jag hade ett litet som kunde ha lite mysigt i med en skön fotölj och några få växter.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Åh vad avis jag blir. Jag skulle älska att ha egna paprikor och annat gott.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  3. Ett lönsamt växthus med en väldigt fin avkastning redan första året!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Ett kilo cocktailtomater om dagen - blir ju rikigt sugen på växthus ju! Mums vad gott!
    Kram Jennie

    SvaraRadera