onsdag 21 september 2011

Jahaja dags igen...


När mörkret faller börjar min träningsperiod, det är märkligt egentligen, borde ju vara lättare när det är ljust ute? Men nej, jag börjar träna när hösten kommer, det är skön luft och vad ska man annars göra på kvällarna? Det är så mörkt och tråkigt, jag tränar och solar solarium (med måtta). Nu har jag köpt mitt Friskis kort och kryssat i mina pass som jag kan tänka mig att gå på...senare när jag kommit igång blir det även skivstångspass. (det gäller bara att tajma in det så jag KAN ha träningsvärk, jag kommer ju knappt ner för trappen)....efter dom där passen.

Sommar tid är för mig njutning av mat och dryck, bara slappa, läsa osv. Ja efter jobb och trädgårdsarbete då alltså....men det blir ju tyvärr följder av det livet, några extra kilon här och där som nu ska bort...

Så här ser det ut:

1 timmes PW med hunden varje morgon oavsett väder hela hösten och vintern, vi måste båda ut, 1 vanlig hundpromenad varje em minst 30 minuter och minst 3 pass hos Friskis i veckan.

Morgonpromenaderna har jag kört nu i en månad och det känns skillnad i midjan och benen redan, nu bygger jag på med friskis så får vi se om jag kommer i min svarta Odd Molly kjol som jag köpte för 2 år sedan, då gick den på....tänkte att jag skulle ha den på julafton, det är ca 10 cm i midjan som saknas.....vad tror ni?

1 kommentar:

  1. Tycker jag låter som ett kanonkoncept. Jag kom igång i våras med hjälp av Akas (House with a view) program, det funkade för mig. Det här med dina morgonpromenader tycker jag låter suveränt! Skön start på dagen, för det är ju faktiskt väldigt härligt att komma ut även när det regnar, när man väl är ute. Problemet där är ju att jag kommer att få gå i totalmörker rätt många månader... Men än är det ju ljust!
    Lycka till!
    Kram Jennie

    SvaraRadera