tisdag 11 oktober 2011

Helgen som var

före ommöbleringen, nedan samma hörn
efter, filmduken ska inte sitta över bokhyllan utan ovandör den vita skänken och projektorn i taket, den vägg som är bakom den vita skänken och där dubbeldörrarna sitter vill jag måla svart....och så ska då filmduken hänga där....tror det blir bra.


före,hu vilken röra i bokhyllan, vi tog också bort överskåpen till bokshyllan så dom finns här om någon vill ha dom....



och efter, jag har inte fixat till innan bilden så gardiner hänger lite hur som helst, här hade jag velat måla om, vita väggar åt det kalla hållet och bort med garinstänger mm så dom fina listerna kommer fram...(till jul kanske...) inget fel på färgen som är men den blir "mesig" mot sofforna...eller vad tycker ni?



före

samma hörn efter

Det bli i fel ordning nu för bilderna kommer först, men på söndagen började vi med att möblera om vardagsrummet som jag inte har varit nöjd med, egentligen ville jag måla om, men jag fick ge mig...jag hinner inte riktigt nu....men kanske innan jul.... sen ska lite detaljer bytas, det ska vara svarta lampskärmar eller helt nya lampor i metall....


Det var en riktigt rolig helg, på lördagen hade vi husvisning för Karlsonhusintresserade, det var roligt med mycket positiv respons, både på huset och husvisningen! Ett par åkte nästan förbi huset för mannen såg inget "nybyggt" hus. Det var ju roligt för det är precis det vi ville uppnå när vi byggde, ett nytt hus med gammal stil! Fast det är ju 5 ½ år nu...men i vårt område är det nybyggt för det finns bara gammla hus här. Så det var en vitaminkick!

Förmodligen blir det en husvisning till detta år!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att mublera om, blir nästan som ett nytt rum. Tycker erat rum blev mera vilsamt på det sättet som ni har nu.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att ha blivit väldigt bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Lovely blog, greeting from Belgium

    SvaraRadera