onsdag 26 oktober 2011

jag såg min jacka

ja jag tror det, att jag såg min jacka, eller min fd jacka idag på en annan människa.....åh den var ju snygg...jag har alltså skänkt bort den till en Second handbutik, ni vet när jag hade "rensing pågår i hela huset" och vi hade loppis mm, det som vi inte fick sålt åkte till Second handbutiken som säljer saker och pengarna går till bl a Afrika mm. Och nu såg jag jackan, jag har varit osäker om jag tycker om jackan eller inte, det är en skidjacka och förra vintern köpte jag en ny så då tänkte jag att jag inte kommer att använda den gamla mer.....men nu är den ju hos någon annan så nog om det....vi har skänkt bort en massa inbundna böcker med, hela serier och en del porslin....tänk om jag saknar det sen? Nej men gud nu får man skärpa sig....skönt att bli av med saker ju och bara ha kvar det som man tycker om och det som används.....men lustig känska var det...och jag ska INTE gå in i den där Sekond handbutiken.....tänk om man hittar något gosedjur som man ångrat....att man slängt, nej fy....eller något annat...

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig så! Vi gjorde en totalrensning när vi flyttade i vintras och var så SKÖNT! Men en del saker som jag slängde har jag börjat fundera över hur jag tänkte.
    Sedan har vi bilen som vi skrotade - som nu åker omkring här i byn... Känns lite märkligt. Men skrotarn betalade en peng och kunde han laga den utdömda bilen så var väl det bra. Hoppas bara inte han som dömde ut den på bilverksatden ett stenkast bort och skrotaren samarbetar:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera