tisdag 30 juni 2009

I så fall här...


skulle poolen med trädäck vara, jag skulle vilja bygga ett plank åt ena håller och neråt ett litet poolhus, allt i vitt så klart och sen trädäck med pool i. Trädäcket skulle sitta ihop med verandan som vi har idag....mmmm än så länge bara en bild i huvudet och inget bestämt än. Man kan ju drömma så länge...och tack alla ni som har berättat om era erfarenheter ang pool eller båt, dom flesta tycker pool och det är nog så att vi har mest användning och nytta av en pool....vi funderar vidare, det är i så fall tills nästa år det blir av. Förresten nu är staketet grundmålat hela vägen, förr inlägget såg jag att det var halvmålat sen senare samma dag målades det klart. I går började jag med gästsstugan...men det var nästan för hett för målning.

8 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Första gången jag kikar in här men absolut inte den sista :) Vilket otroligt vackert hus ni har, rena drömmen :) Dessutom har ni en bedårande söt liten vovve :)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Puh vem skulle inte vilja ha en pool dagar som denna? Tyvärr inga egna erfarenheter.
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ni har möjligheten till att bygga pool.Det låter som en bra plan.
    Första gången här hos dig, ni har ett underbart fint hus.
    Ha en fin sommar!
    Kram från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  4. Ja, det ser ju ut som en bra plats för poolbygge! Fast visst är det härligt med båt också! Ha en bra dag! Kram Helena ♥

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Tack för kommentar hos mig!

    Nja, här där vi bor har jag inte direkt stött på New England stilen men skulle absolut tänka mig att vid kusten som Maine att där finns lite mer den stilen. Har inte varit i nåt hem där men om jag får möjlighet så får jag ju inte glömma att ta med mig kameran, hi hi.
    Ha det gott i värmen.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Såå fint ni bor, jag älskar dessa Karlssonhus!
    Har själv ett 70-tals Prefabhus under ombyggnad och det får bli mitt "Karlssonhus";o)

    Jättefint runt entrén har ni också önskar man kunde "titta förbi".(ingen fara bor i Luleå:))

    Hälsningar
    Anna-Lena

    SvaraRadera
  7. Pool låter underbart, skulle sj vilja ha en riktig.

    SvaraRadera
  8. Härligt, tror oxå att amn utnyttjar en pool mer än båt.
    Hoppas det blir av för er.
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera