lördag 27 juni 2009

pool eller båt pool eller båt pool eller båt?????

Så håller vi på och velar....vad vill vi? Ja det är det svåra, och nu har vi en båtplats och sen kommer det svåra igen...vi tittar på båt och hamnar på dyra stora båtar, vi vill inte ha något gammalt skabb....och ena stunden säger vi, äh vi köper en liten öppen som vi kan åka ut med bara över dagen, men sen säger vi, vore ju mysigt att kunna övernatta...hmmm och då är vi fem personer och det måste finnas TOA och DUSCH säger tonåringen....och då drar det iväg med 5 gånger så dyrt...minst...och så tänker man..hmm för en femtedel av dom pengarna får man en riktigt schysst pool med trädäck...barnen skriker POOL!!! Ja vilka lyxproblem.....vi har inte bestämt oss!! Åh så himla svårt...HJÄLP!! Förslag /synpunkter mottages mer än gärna.

4 kommentarer:

  1. Åh vilket fint hus ni har! Jaa det är svårt det där att bestämma sig. Är ni såna som gärna är hemma när det är fint väder eller vill ni bort? Både pool o båt kräver ju en del jobb också... Pool har jag dock ingen erfaenhet av. Men vi har både en stor segelbåt och en mindre öppen båt. Och jag måste nog säga att då jag njuter mest är nog när vi åker i den öppna båten... Bekymmersfritt och bara att hoppa i med en matsäckskorg och dra iväg. Segelbåten kräver så mycket planering, färdplaner och massor av underhåll. Men visst är det härligt det med, när man ligger ute... Men att äga en större båt är nog lite av en livsstil, det tar mycket tid :-). Lycka till med vad ni nu väljer :-). Kram, Anette

    SvaraRadera
  2. Åh tack! ja det är lite så jag tänker....om man har en större båt så kan man ge sig tusan på att jag står i köket och fixar och håller på, och hur det än är så är det ju trångt.....och som du säger mer planering!! Och då är man ju ute i ur och skur, regnar det på den planerade resan så är det ju bara att stå ut. Vi är nog både och, vi gillar att vara hemma och även att åka iväg, så har vi ju hunden med och det var då tankarna gick till båt för då kan hon vara med på semestern, vi gillar inte att lämna bort henne. Ja det är så svårt!!!Men en sån här dag vore det ju toppen med pool, idag vill ingen av barnen åka till stranden (inga kompisar hemma som kan hänga med) så idag hade poolen lätt blivit använd, vi vuxna klipper gräs och målar....kram kram Vivi

    SvaraRadera
  3. Vi har haft både och, och jag njuter mycket mer av poolen kan jag säga. Det är ändå begränsat hur mycket man använder en båt, och vill man ut kan man ju hyra en. Jag röstar för pool!!

    SvaraRadera
  4. Jag säger bara - absolut en pool!! Den finns tillhands jämt, bara att ta ett kvällsdopp. Och tänk vad mysigt att bara sitta vid poolen och ta ett glas vin. Sen gör ju poolen att huset blir mer attraktivt också, alltså en investering! Hur stor investering blir båtköpet på sikt?? Jag röstar självklart för en pool!!

    Hälsningar annika

    SvaraRadera