måndag 8 juni 2009

Skärmvägg och groda









Vi har grejat och fixat ute hela helgen, nu har min fontängroda fått växter, skönt, det var inte lätt att få tag på, jag hittade till slut flytväxter på Hornbach, jag hittade även näckrosor men dom var tre gånger så dyra och mycket mindre. Och idag kom vår skärmvägg som vi har ställt vid uteplatsen för att slippa in insyn från vägen, ibland går folk och tittat och ser precis in när man sitter och äter, mindre kul....och en gungmatta har kommit upp, inte riktigt klart än, men snart så!

6 kommentarer:

  1. Vilken häftig skärmvägg. Klarar den att stå ute tror du?
    Viveka

    SvaraRadera
  2. Hej
    Tackar för gratulationerna.
    Vilken söt skärmvägg, vad är den gjord av för material. Jag har också funderat på en sån på vår altan som vi bygger.Kan man köpa en sån någonstans, tro? Jag förstår dig verkligen inte är det kul om folk tittar för mycket.
    Vi bor ju i en pytteliten, verkligen pytteliten by men ändå vill man ha lite insynskydd.
    Sommartid så har vi ett fasligt liv här och folk överallt tycker man.
    Vintertid kan det gå flera veckor innan någon går förbi på vägen.
    Det ser ut som om det är väl befolkat där du bor, stämmer det?
    Ha det bra.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Hej! Skärmväggen är i trä från Indien, det stod att man skulle vara försiktig med regn och sol, men vad kan hända? Att färgen kanske åker av lite mer men det gör ingenting, bara att dra på nytt i så fall, vintertid tänker jag ta in den. Jag har letat länge och hittade denna på Ellos! Hemkört och allt för 1800 ca och det är ett bra pris tycker jag, Jag vet att Indiska sålde liknande förrut jag tror priset var 2000-2500 något då. Vår gata är en lite mindre i området men desto mer gullig med många gamla fina hus så alla vill gå ner där och titta, känns det som, och sen är vårt nybyggda (3 år sen) jättespännande att titta på. Vi har ju också jobbat med murar,staket och trädgård mm så alltid händer det väl något och klart att det är kul att titta. I början stannade folk och stod och tittade och pekade osv och bilar krypkörde förbi. Det gammla huset som stog här skänkte vi till ett museum i staden så det kan hända att en del vill se vart det huset har stått, Soltorp som det heter.

    SvaraRadera
  4. Så fint du har gjort! Det ser så mysigt och ompysslat ut. Vad kul att shoppa lite till uteplatsen, ska själv ta tag i det här framöver, har inte mycket blommor just nu. Skulle vara kul att fylla upp lite i krukorna, får göra en shoppingsväng innan midsommar, ska ju ha lite till stugan oxå. Tack för inspirationen!

    Vilken fin skärmvägg du har fått tag på där, så smart.

    Kram l-l

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hittade hit av en slump och oj vad mycket fina bilder du visar! Ditt hus är verkligen helt underbart! Ha en forstatt skön dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Tack för titten hos mig!
    Jättefin skärmvägg och grodan trivs säkert i sitt vattenland bland växterna i sommar;-)
    Hälsningar från norr
    Carin

    SvaraRadera