tisdag 26 oktober 2010

Helgen som var

Den här boken fick jag i födelsedagspresent, jag kan verkligen rekommendera den, så goda recept och så fina bilder....



Oj jag är några dagar efter hela tiden....men i helgen så lagade vi en massa god mat! Jag fick en underbar bok i födelsedagspresent, Maten runt medelhavet, så mycket gott i den, så på lördagen gjorde vi flera rätter, kebabspätt med harissa och tomatsås, fylld paprika (med parmesan, mozzarela, brödsmulor mm) och Harissa som är en tunisisk extrem stark kryddblandning som man tar en tesked av till maten. På söndagen gjorde vi flamberad pepparbiff med egen bearnaisesås, så gott! Har aldrig gjort det förut, bearnaisesås själv, vilken skillnad. Här kommer lite bilder!

7 kommentarer:

  1. Det ser väldans gott ut! Boken verkar jättefin.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mums! kul med nya resept. grattis på födelsedagen kram Sussi.

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen lite i efterskott.
    Trevligt med lite nya tips i köket, blir gärna lite slentrian på den fronten.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott! Jag hör det ryktas att ert hus finns med i senaste Allt om hemmet, stämmer det? Det måste jag kolla upp.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. Hej igen :)

    Satt precis här hos min mamma och läste "Allt i hemmet" och vem ser jag: Peak och hennes matte och deras underbart fina hem :D
    Roligt att se ert fina hem i en tidning.
    Åh speciellt lilla Peak!

    Kram på er!

    SvaraRadera