söndag 3 oktober 2010

Nästa rum och färgburk

Fd kontoret ska bli stora dotterns rum (hon är i USA nu) väggarna är vita
jag har köpt en beige färg (beckers) som heter Ivar och blev lite besviken när jag öppnade färgburken...nää den är ju nästan vit....fast


jag vet ju det, när man får upp färgen på väggen så blir den mörkare

blir snyggt mot dom vita listerna som också ska målas om

Detta rum har sol från eftermiddagem tills solen går ner så det är ganska ljust och jag tror färgen blir bra, den blev mörkare än vad jag trodde men eftersom rummet är så ljust så tror jag att det blir mycket behagligt, och så blir det lite mörkbruna/svarta detaljer, lampan som hänger i taket ska inte vara kvar. Färgen heter Ivar från Beckers och är matt, jag målar inga halvblanka färger på väggarna, jag tycker att färgen kommer fram mer om det inte är något blänk i den.
Förresten så glömde jag bort att provsmaka glöggen igår, det får bli ikväll då...

5 kommentarer:

  1. vad nu da ska allt vitt bort på väggarna jag måste vara lite efter.

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Hittade ert hus på KarlsonHus.com och blev helt förälskad i deras hus.
    Vi är ett ungt par som har planer på att bygga hus snart. Men vi skulle vilka uppleva lite hus på plats. såg att ni använder ert hus till visningar. Vi bor i Jönköping men planerar ev att åkta till Stockolm nästa helg 8-10 okt. Det skulle vara jättekul att få komma och titta i ert hus. Jag vet inte om detta är rätt sätt att kontakta dig på men du kan ju mejla mig: terese_84@hotmail.com

    Tack!

    SvaraRadera
  3. Ojojoj, du är verkligen i målartagen - det blir kanonfint!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Vad du är duktig som fixaroch donar. Hoppas hon blir nöjd.

    SvaraRadera