måndag 29 augusti 2011

Helgen

Den här snapsen kan jag varmt rekommendera, HAGA ekologisk sommar snaps, ritkigt god med smak av citronmeliss och trädgårdsmynta. Tillfälligt hos systembolaget. Snygg flaska....


Vi åt svenska färska kräftor i fredags och det var sååå gott, vilken skillnad, för vår del blir det INTE frysta kräftor någon mer gång... vädret var ju toppen så vi slog till med hummer och pilgrimsmusslor och rökta räkor när vi ändå var på gång...mycket gott!
Och sen på lördagen fick vi godaste steken hos min mamma och pappa, mmm egenodlad potatis och grönsaker, så gott.
I går hade vi en skivsamlare här, vi har ju som sagt rensat lite......och vad gör man med gamla LP skivor? Slänga känns dumt så jag ringde en samlare som hade annons och han kom och tittade, vi fick liten slant och nu vet vi att resten inte är några dyra samlarskivor så nu tänker jag skänka bort resten. Och så blev det en god sen söndagsmiddag, egengjorda Burritos eller hur det stavas med kyckling eller köttfärs, gott! Sonen har lärt mig hur man ska vika! Äntligen fick jag till det hur man ska rulla dom...visar en annan gång....vi spelade Finans till midnatt....ojojoj, tur är att ungdomarna har sovmogon båda två just på måndagar.
Idag har jag hunnit med att skänka bort lite möbler, ja utrensningen fortsätter det är inte klokt, men om några veckor ska vi väl vara helt klara!

3 kommentarer:

  1. Skönt att rensa ut!
    Så mycket god mat ni ätit, det låter väldigt gott alltihop.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm, tror det var din matbeskrivning som fick mig att trilla dit idag!! Det låter underbart gott!

    Vad kul att ni kommit igång på friskis igen. Jag kör from 1/9 på worldclass - nära jobbet och pass varje morgon som jag planerar att gå på.....vi får väl se hur det går!

    Kram Maribel

    SvaraRadera