onsdag 24 augusti 2011

ordning & reda



Ja det vill jag ha, ordning & reda. Snart är målet nått, utrensning ur garage, vind, gäststuga och förråd vilket resulterade i en loppis. Och sen blev det skåp och lådor mm inne också så snart har allt rensats och städats igenom. Ett stort jobb som man inte tror men vi har så himla mycket saker, det som vi inte lyckades sälja på loppisen går i morgon till en sekondhandbutik som hjälper andra behövande,det känns bra!

Och det blir ju fin och snyggt i skåpen, aldrig mer knökfulla skåp, jag blir på dåligt humör när man ska vika tvätten och stoppa in handdukar och så får man trycka in dom...inga världsliga problem men min energi försvinner, nu är det löst och det är fint.

När allt är klart...så ska vi fira med champagne tame tusan!

5 kommentarer:

  1. Så drygt jobb men det är verkligen värt det.
    Skål tametusan ;)
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  2. Men du skämtar vilket hus ni har byggt. Bland de finaste jag sett!! :) Kul att hitta hit till din blogg. Hälsningar Josefin

    SvaraRadera
  3. Ni är så duktiga och väl värda skumpa!
    Kram Maribel

    SvaraRadera
  4. Åh, nu har du påmint mig om vinden min. Vinden som ör knökfull och som måste rensas.... :-)

    Att fita med Champagne, är bara så helt rätt.

    Ha det!

    SvaraRadera
  5. Javisst är det härligt att rensa!
    Vilken fin skylt du har grinden på den snygga headern! Får man lov att fråga var du har fått tag på den?
    Kram Jennie

    SvaraRadera