tisdag 30 augusti 2011

usch

Usch och fy för stopp i avloppsrör, jag har känt en odör från ena handfatet och städat och städat men det kommer tillbaka. Jaha idag var det bara att börja kolla det ordentligt, jag tänkte att det räcker med lite kakasoda eller vad det heter men nej, så på med gummihandskar och jo lite ner i röret sitter ett rostigt hårspänne, och en massa äckligt som fastnat....ähh det vara att dra ut lådorna och sen skruva isär alla rör, jag gjorde rent allt med klorin i badkaret, samma sak med andra handfatet och sen golvbrunnarna i duschen och under badkaret, fast dom är jag på och städar 1 gång i månaden, fy tusan vilket jobb det blev plöstligt, jaha göra rent, och sen ihop med allt igen, kolla så det inte läcker och jo då, en packning saknas så det droppar lite...jaha det är ju bara att åka och inhandla en sån då.....och sen fick jag kloera badkaret eftersom det blev en massa smuts där....jaha där försvann 1 ½ timmes tid som jag skulle göra annat, fast jag är nöjd, KAN SJÄLV.....fast jag hade helldre sluppit och målat naglarna eller något medans mannen i huset gjorde detta, får man säga så?

1 kommentar:

  1. Sån uppdelning har vi.....ibland!!
    Perfekt!
    MEN - vill jag få det gjort på en gång och perfekt....då gör jag det själv!!
    //Grannen

    SvaraRadera