söndag 26 september 2010

Dagens skörd och höst

så fort det går med kastanjen, på bara några dagar har löven blivit gula och om jag inte minns fel från förra året så föll dom av på någon dag så snart står trädert där utan löv...nej inte än!!!
vår majs, ni som har läst här sedan ivåras vet ju att vi sådde majs och här är resultatet, (det finns fler att plocka men jag ska se om dom växer mer) vi ska koka den ikväll, kanske att dom skulle ha stått på ett soligare läge, tomaterna har vi haft sådan tur med, säkert 10 kilo med dessa små söta goda tomater!
äpplen, vi har massor av äpplen!! I år blir det nog att åka och musta äpplena, jag ska läsa på hur man gör egen äppelcider och bunkra upp med några flaskor, kanske ska se hur man gör äpplevin? Någon som har gjort det och har något tips så tar jag gärna emot det! Ha en bra söndagskväll, det blir en bastu och sen lite god italiensk mat och en äppelpaj....

4 kommentarer:

  1. Nej, jag adrig gjort eget äpplevin, men jag har druckit ett vrålgott svenskt äppelvin gjort på äpplen som plockats efter första frosten. SÅÅÅ gott, men jag minns ju inte namnet nu.
    Vilket vackert staket man ser under kastanjen.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Hej Solen..
    Jag har köpt den hos Salong skönheten i Fagersta. Finns säkert hos andra salonger också. Men du jag som jobbar som kostrådgivare vet att omega 3 hjälper psoriasis patienter. Men det tar lite tid innan man märker resultat ca 3 mån.
    Lycka till
    Professor Krusidull.

    SvaraRadera
  3. Hej mims, kan du snälla försöka hinnna uppdatera lite oftare än en gång i veckan?? Och lägg gärna in bilder på alla rummmen du håller på och gör om!:D Jag är så nyfiken, jag hänger ju inte riktigt med när jag är på andra sidan jorden. PUSSS :D

    SvaraRadera
  4. Ser så mysigt ut ute nu med de fina höst färgerna!!

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera