fredag 24 september 2010

Vackra duktiga Peak (hunden)

I morse när vi var på vår vanliga morgonpromenad så blev jag så glad!
Vi gick i full fart mot ett övergångsställe och det kommer en arbetsbil (pickupplikande) mot övergångsstället, Peak går på min vänstra sida och jag gör tecken för sitt utan att säga något och hon sätter sig direkt innan övergångsstället börjar, pickisbilen stannade så klart och killarna i bilen gjorde tummen upp åt Peak för att hon var så duktig, sen gick hon exemplariskt bredvid mig över gatan....så glad jag blev, dels att 4 års träning ger resultat men också att killarna i bilen faktiskt uppskattade det! Eller var det något annat?:)
Kolla på bilden ovanför, vilken stabil fin hund, vi har verkligen haft tur med henne.
fokus på köttbiten.....
Många varnade oss för att skaffa en Rottweiler som första hund men vi har inte ångrat oss alls, det är en helt underbar hundras om man är bestämd i början. Så lojal, glad, nyfiken, arbetsvillig, klok och stabil. Jag kan ju säga att man sover rätt gott om nätterna med en Rottweiler i närheten.
Ha en bra helg! Har ni hundar eller vill ni ha?

4 kommentarer:

  1. Tummen upp var till dig, inte fan tittade de på hunden:)
    trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. Det är härligt när träningen ger utdelning! Och härligt med lydiga hundar. Det gör livet med dem så mycket roligare och enklare. Skulle nog ha mycket svårt att vara utan en hund i mitt liv.
    Hon är väldigt fin Peak, men jag tror nog ändå Viveka har rätt:)
    Ha en bra helg! Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Hej Vivi.
    Kul med männen som gjorde tummen upp. Det fattar du ju att de gillade dig, en kvinna som har sån pli på en sån vovve, det ger beundran och respekt, och så ser du bra ut, kul!!
    Vad intressant det där med måleriet, hoppas vi får se resten sen.
    Många kramar till min vän Vivi.
    Från Zara

    SvaraRadera