onsdag 22 september 2010

Målningen

Rummet innan jag börjar med fönsterväggen, övriga väggar var i ljus beiga toner innan nu är allt vitt!
oj...färgen ser nästan grå grön ut när jag öppnar burken, jag har tänkt mörk chokladbrun

första dragen är så spännande....

uh...jag vill inte att den går åt det varma bruna hållet...


åh men när den torkat är den precis som jag tänkt...mörk chokladbrun, plötsligt ser fönstret med det gröna vackra utanför ut som en tavla...morgonsolen speglar i träden och buskarna där, det är så vackert.


detta är utsikten från hallen i rummet, tidigare hade stora dottern detta rum och dörren var för det mesta stängd, nu har vi den öppen så ljuset kommer in i hallen och vi har upptäckt det vackra fönstret. Allt täcktejp är inte borta och detaljmålning är inte klart, ska dra på lister mm idag med.....men det kommer fler bilder sen när vi inrett klart!
Ser ni hur dom vita vackra snickerierna kommer fram mot det mörka! Vi är mycket nöjda med färgen! Jag har haft stor hjälp av sonen, 12 år, som har målat dom stora ytorna, riktigt duktig.

5 kommentarer:

  1. God morgon denna vackra höstdag!
    Jag måste bara hålla med, blir verkligen snyggt och fönstret får ett lyft. Ska bli spännande att få se hur det blir när du har möblerat och piffat.
    Ha nu en skön onsdag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att snygga vitmålade snickerier kommer fram så mycket bättre med lite färg. jag har ju så svårt med det, man man kanske skulle måla någon vägg, någonstans något annat än vit...

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Även jag är feg med färg, men visst blir det vackert. Det ska bli jättekul att se rummet inrett.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Jätte fint. jag är nyfiken på mera bilder. Du har det så fint hemma. Ha en bra dag Kram sussi.

    SvaraRadera
  5. Det är alltid lika nervöst innan man ser om färgen blir som man tänkt. Bra att ni blev nöjda :-)

    SvaraRadera