torsdag 17 februari 2011

Ideér

Ja många ideér får man....hittade en tomt igår, lagom lantligt och nära vatten och genast började ritningarna snurra i huvudet, hur huset ska ligga, trädgården, uterum, pool, ojojoj...det finns inga begränsningar, jo vart är PENGARNA????
Jag har alltid haft en dröm om en stenuteplats, sten på marken och trä i taket med stenpelare och utsikt mot åker eller vatten och en pool. Varför byggde vi inte en sådan uteplats när vi byggde hus kan man undra...tja vi har en liten del så under vår balkong på baksidan där vi har grillhörnan, men den är för liten, jag vill kunna ha ett bord och stolar och allt som hör till, dynor, filtar mm framme även om det regnar. Så mysigt ju....
Hittar ingen bild nu men har sett sådana uteplatser i Italienska och franska miljöer....
jaha så nu börjar man ju genast att tänka på det med....
Nej vi ska inte flytta.....om inte någon kommer med värsta budet på vårt hus förstås.....så vi kan bygga ett nytt vackert KarlsonHus på denna fina tomt....
Ja drömma kan man alltid, jag har faktiskt drömt i natt om tomten och huset, jag har bestämt hur det ska se ut på framsidan med murar och grind och sten mm och huskroppen håller på och ta form, men NEJ nu får jag ge mig men det är svårt när man blir engagerad!! Åt vänster vill jag ha badrum med bastu och utgång mot pool och........mmmm

10 kommentarer:

  1. Hihihi stolla där, du har ju ett underbart hus som jag gärna skulle kunna drömma om.
    Fast det är klart drömma gör man nog alltid, gräset är ju grönare hos grannen.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Att ha drömmar och visioner är jätteviktigt, tror jag. Vi flyttade in i vårt hus 2007 och det skulle bli ett genuint timmerhus var det tänkt, nu blev det inte så, men inte har jag gett upp timmerhusdrömmen inte. Och jag vet också PRECIS hur det ska vara där.....och jag drömmer och jag drömmer.....och huset får gärna ligga på Hardagnervidda el likn i Norge.....Dream on! får vi göra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Du som umgås med Karlsonhus hela dagarna, vilket hus skulle du välja om du skulle bygga igen? Samma eller annat?
    Det finns ju så mycket vackert!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Åh Jennie, vad svårt...om jag skulle bygga på denna tomt så hade det blivit samma hus, jag gillar verkligen lusthusen....och det passar på vår tomt, åhh men om jag hade en annan tomt, sen beror det på husen runt omkring men jag skulle vilja ha ett hus med en stor porche löpande över hela framsidan,den behöver inte vara så djup men så att man kan sitta på en bänk där under taket...och sen på något sätt få till min dröm där med terassen på baksidan, någon blandning av New Englandstil och svenskt lantligt, genuina fina fönster från RM, djupa fönsternischer, vattenmantlad kakelugn, vedspis,tibrokök, Miele vitvaror (har jag idag och är mer än nöjd) men om jag måste välja ett hmm Mälhamra är ett klassiskt hus som jag skulle välja om jag byggde på landet, kanske New Hampshire kan vara det jag söker? Fast jag måste ju rita om det lite......jag har inte sett det i verkligheten så jag är nyfiken på det huset. Ja jag säger nog New Hampshire om jag måste välja just idag..kram Vivi

    SvaraRadera
  5. Haha! Man vill vidare ibland!
    Ska ni lägga ut huset till mäklare?
    Hoppas dock att ni blir kvar - men har man fått en ide i skallen så är det svårt att bli av med den...!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sådär håller jag också på, och jag vill ju verkligen inte heller flytta från vårt hus!!

    SvaraRadera
  7. Trevlig Helg, Hoppas dina idéer lämnar dig lite ifred, men vi är nog sådana Varför gjorde vi inte så?
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  8. Grattis på namnsdagen! kram

    SvaraRadera
  9. Här är nog ditt drömhem - bara att flytta in....eller?!?
    http://www.hemnet.se/beskrivning/1332748?r=3
    /Maribel

    SvaraRadera
  10. Hahaha precis min inredningssmak....Mariebel! Tack för tipset! /Vivi

    SvaraRadera