tisdag 15 februari 2011

stackars vovven

Jag var hos veterinären halva dagen igår och fick tillbaka en hund med en framtass i bandage och med en stor plastratt runt huvudet, när hon såg mig så gick hon och ställde sig i hörnet, med svanen mellan benen och skämdes....stackarn...
hon har klobrott, klon hade delat sig så det vara bara att ta bort allt så nu är hennes pulpa (nerv) bar, det är lika känsligt som under våra naglar tror jag.
Ganska snabbt såg vi att hon led mer av plasttratten än av bandaget, hon slog i överallt och gick med böjt huvud, hon låg med huvudet uppåt precis som att hon inte kunde lägga sig så vi tog bort tratten och hon rör inte ens bandaget, åh, hon är en sån klok hund verkligen! Jag trodde hon skulle slicka hela tiden men hon låter bli. Fast det är klart jag har varnat henne, håller hon på med tassen så tar vi på tratten sa jag....hon är ju en rottweiler och dom begriper en hel del...i morgon ska vi ta bort bandaget, hoppas det går bra och att det läker som det ska.

5 kommentarer:

  1. Stackars liten. Klart det är jobbigt med dessa stora plasttrattar. Hoppas hon låter bli även när bandaget är borta.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Lilla Peaken!
    Ge henne ett extra grisöra från mej!
    Kram, och skönt att du kunde börja träna igen!

    SvaraRadera
  3. Stackars liten. ja det måste vara jobbigt att gå om kring med en stor parrabål på huvudet. Hadet Kram Sussi.

    SvaraRadera
  4. Stackars Peak, hoppas tassen läker fort och bra!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. men lilla puppen!!! frank hälsar o skickar massa pussar!

    SvaraRadera