tisdag 22 februari 2011

Vårt kök från idé till verklighet

jag hittade den här skissen som jag gjorde en tidig morgon, hösten 2005....jag hade haft bilden i huvudet men inte lyckats få igenom mitt förslag hos den som skulle rita köket så tidigt tidigt på morgonen sista dagen vi var tvugna att bestämma oss ang köket så skissade jag detta som sedan ritades upp hos Karlsonhus, tror jag......

nu ser ni inte hela den väggen men till vänster här på bilden kommer kyl och frys men det är ganska likt....vad kul eller hur?

Här kommer lite fler, från sidan och uppifrån...


och resultatet, obs! se den runda vasken längst in vid fönstret, den är med. Och en sak att tänka på när det gäller fläkten, den får inte sitta för långt ner så man inte ser framåt eller måste böja sig, se till att ha en riktit bra fläkt så ni kan sätta den lite högre....vi har en Mielé och använder inte ens högsta hastigheten fast vi har monterat den lite för högt upp enligt deras rekommendation....men detär ju tråkigt om man har tänkt sig att se sina gäster och får en fläkt mitt framför även om fläkten är snygg.....


en sak som jag är riktigt nöjd med är "avfallsskåpet" som ni ser att jag har skrivit in där och sedan att diskmaskinen är lite längre upp från golvet.


och så här blev det, (bilden från tidning därav kvaliten) ska ta nya bilder sen...

just nu är köket lite rörigt med bakplåtar och mjöl (det är semlor på gång)....
Men visst är det kul? Jag ska rama in skissen och sätta upp den i köket!

Köket kommer från Ballingslöv, vitvaror från Mielé, diskhoar från Franke, köksstoarna i ek, dom höga från Asko, Golvet från Kährs, enstavig ek, (vi har hund och det är inte ett märke från hunden på detta golv). Och efter ett besök hos Tibrokök med en kund vill jag så klart göra om.....men jag får nog lugna mig......"men man skulle kunna osv osv"........

8 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt! Jag älskar spisen!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Såå snyggt, skulle gärna vilja få in en vedspis i mitt kök men vet inte riktigt hur så det prioriterades bort vid bygget. Men ångrar mig såå.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Ett avfallsskåp var väldigt smart. Köket är jättefint. Såklart ska du rama in dina skisser och ha dessa framme. Hur roligt som helst.

    Ha en toppenbra dag Vivi.

    SvaraRadera
  4. jättefin, det är så ljust och fräscht..

    SvaraRadera
  5. Hej,

    har precis hittat hit...wow, vilket underbart kök du har...

    Här måste jag kolla vidare...

    ...må så gott, kram Anette

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Hej soltorp.
    Kan inte fatta att jag har missat så många inlägg hos dig, jag har i princip bara svarat på kommentarer inte surfat runt.
    Men vad många fina inlägg du har gjort, och vilken härlig läsning om dina drömmar om hus.
    Underbart.
    Vad duktig du är som har ritat hela huset, helt otroligt, det som är så svårt alltså planläggningen.
    Woow.
    Du har hunnit så mycket, vilken fart det är på dig.
    Jag ska besöka dig bättre igen, nu är jag så trött så jag skriver och sover på samma gång.
    Ha det bra.
    Många kramar till dig vännen.
    Zara

    SvaraRadera