tisdag 10 maj 2011

jobba jobba mera växthus

när jag ändå var ute med kameran så blev det en bild från trädgården på baksidan mot verandan, fint med pardörrar tycker jag
allt "material" från gropen som vi har grävt hamnade runt huset på ena baksidan och har "paddats", här kommer nytt grus på, det hade sjunkit en del här och var så det gjorde ju ingenting, man ska ju som sagt göra sig av med allt man gräver upp med....


Ville paddar


och så har Ville och jag murat, ha det var ju ingen konst...jag blandade ut direkt i skottkärran och smetade ut det mellan stenarna, det var riktigt kul.


och nu så fylls det upp med grått grus. Snart är jag klar och sen ska växthuset på och skruvas fast, hoppas för tusan att allt blir rakt och fint annars får jag psykbryt och åker bort till Grekland en månad eller nåt.....

I ärlighetens namn måste jag säga att det blev större, dyrare och jobbigare än jag trott, mitt lilla växthus projekt, men som sagt, hade man vetat det från början hade det kankse inte blivit av...samtidigt har jag lärt mig en hel del, och framför allt, man kommer långt med envishet. Det gäller att inte ge upp!

När transportkillen kom med växthuset så sa han: ja vad har du nu gett dig in på? ja tänkte jag säg det...och samtigit så är det ju spännande, att inte veta allt eller hur?

Ha det så skönt i värmen, nu ska jag ut till min skottkärra igen.....

(springer mellan kontoret och trädgården)

6 kommentarer:

  1. Det kommer bli sååå fint och värt mödan flera gånger om!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Är så nyfiken på resultatet! Tänker varje dag att jag ska sticka över för att titta, men vill inte störa i arbetet!
    Ikväll blir det träning och "valpsäkring" av huset!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fint hus ni har! Jag undrar var du har beställt dina kuddar med texten Stockholm, longitud m.m, som du visade i ett inlägg juni 2010? /Evelina

    SvaraRadera
  4. Tack Evelina! Kuddarna är från www.ljuvligahem.se i Sjöstaden hälsa från Vivi, förut kunde man beställa egen text med, du kan ju höra om det fortfarande går, bra att du påminde mig, jag skulle ju beställa med soltorp på! Ha en bra dag!/Vivi

    SvaraRadera
  5. Det blir kanon, du kommer att sitta och njuta i ditt lilla hus och kanske med ngt gott i handen....det skulle jag göra! Varför ska det alltid kosta mer? Haha..
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Det kommer att bli jättefint och grejen med projekt är ju att man växer med dom och ser att man fixar både det ena och det andra. Att mura t ex. Men du, vattenpass, jag tror vattenpass är bra att ha, ett långt, stort vattenpass! För det har jag sett att grabbarna har när dom bygger hus!
    Kul att du är så flitig.
    Jag ser fram emot fler rapporter!
    Agneta kram

    SvaraRadera