tisdag 24 maj 2011

Lathunden

Jag vet inte vad det är med Peak, på vår morgonpromenad när vi går och springer om vartannat i skogen, när vi ska gå in på 3:dje varvet visar hon tydligt att hon vill hemåt. Går jag vidare sätter hon sig...jag vet inte om hon har ont eller om hon bara ska bestämma. Jag vill inte tvinga henne på 3:dje varvet, varje varv är väl ca 1 km så vi talar inte om några jättesträckor med andra ord ingenting för en stor hund. I morgon ska jag ta med belöningsgodis, går det bra då så har hon ju inte ont någonstans bara lat.....är det någon som har någon idé om varför hon gör så? Hon har energi att springa och busa med hundar hur mycket som helst annars och även på tomten springer hon runt och jagar fåglar mm.

Jag tror hon vill bestämma lite men jag är inte säker....

3 kommentarer:

  1. Hon vill nog bestämma lite, tror jag. Dom gillar inte samma vägar har jag märkt, nya marker med nya lukter att sniffa på är det som gäller. Så lite godis att locka med blir nog bra!
    Om hon inte verkar ha ont, alltså......
    Så tror jag. Oj oj oj vilka envetna och egensinniga vovvar vi haft genom åren. En la sig på rygg om det inte blev den väg han tänkt sig, då var det bara att dra i kopplet och streta på och till slut reste han sig och gick med...!!!
    Lycka till
    Agneta i Snäckskalsdalen kram

    p.s. går inte att logga in idag så jag blir anonym

    SvaraRadera
  2. De är lite lustiga våra lurviga vänner. Märkligt att det är just tredje varvet och inte andra... Vår förra hund visste exakt vad som var på gång och visade tydligt hur sugen hon var på det. Hon läste av att vi var uppklädda - då ville hon vara nära för då visste hon att vi skulle lämna henne, hade jag morgonrock sprang hon till brevlådan etc. De är ofta lite klurigare än vi tror:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Testa om det blir annorlunda om ni går sista varvet åt andra hållet?
    Kram Maribella

    SvaraRadera