måndag 9 maj 2011

Mera växthus och trädgård

tips, jag la i några blommor i baljan med grodan, det blev fint tycker jag!

just nu hänger den här skylten ofta på vår entrédörr



jordgubbarna trivs


potatis på gång!


Pallkragarna har flyttats och potatisen är planterad, skönt... hoppas vi får potatis till midsommar nu...tror det.


här sitter man gärna men det står 5 säckar grus på tomten som ska tömmas...


gruset ser större ut på bild ser jag, det blir grå små krosssten i växthuset


5 säckar grus till grund i växthuset

plintar nere och täckduk på

ja det var allt från Soltorp den här gången, vi jobbar vidare med växthuset och grusgångar mm.

2 kommentarer:

  1. Framsteg, framsteg, riktigt härligt att följa med. Men vila också ser jag i dom sköna stolarna. Och när du hänger skylten på dörren att du är på baksidan då hoppas jag att du låser dörren också. Jag har inte förföljelsemani. Nej. Bara rört mig lite i kriminella kretsar genom åren.......Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Du behöver då inte springa på gym den här våren efter allt grävande och kommande stenskyfflande.
    Men bra kommer det bli :).
    Vad mysigt det såg ut vid era amerikanska däckstolar.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera