torsdag 26 maj 2011

Stackars plutten...

ja även en stor kaxig rottis kan vara en liten plutt...Peak har troligtvis fått någon låsning i nacken, hon är helt sne och kan inte se till vänster, hon har pipit hela natten (känns det som) och nu ivkäll ska vi åka till en hundkiropraktor, hoppas det går bra, kanske därför hon inte har velat springa? Fast då hade hon inte detta problem, det var iallafall inte synligt då....

Hon blir så ynklig och kommer till mig och tittar med dom kloka ögonen och krafsar med tassen på mig, precis som att hon säger: hjälp mig!

Jag hoppas vi kommer hem med en glad hund, jag ser ju hur hon lider, vad jobbigt det är när man inte kan göra så mycket. Vi hade verkligen tur som fick komma redan samma dag!

4 kommentarer:

  1. Låter inte roligt alls, stackars Peak. Mina nackkotor slogs samman när jag trodde jag var en tjugoårig akrobat på barnens studsmatta för några år sedan, med en rejäl låsning som följd. Bland det versta jag varit med om så jag förstår att hon lider.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Å stackarn! Och stackars dig, det är inte roligt när ens djur inte har det bra!
    kram

    SvaraRadera
  3. Nu mår hon bättre, otroligt! Även om kiropraktorn sa att det är svårt att behandla när hon var så irriterad i musklerna, det gick bra och hon var så snäll, nu mår hon bättre och har tom skakat på huvudet, det kunde ta några dagar innan det släpper helt. Skönt, det var nästa så jag fick ont i nacken själv....Ha en bra kväll/Vivi

    SvaraRadera
  4. Stackars gumman, vad skönt att det blev bättre så fort. Hoppas det ger med sig helt och hållet snart.
    Kram Maribel

    SvaraRadera