måndag 23 maj 2011

så mysigt!

rabarbersaft som Ville har gjort, recept ur Leila bakar, jättegott, fast jag ska nog byta ut sockret och använda honung istället.
så här fint kan man paketera rabarberna och ge bort, dra av en bit av rabarbern och snör runt bladet, klart....
jo mysigt ja, i helgen har vi haft min syster Angelica här, vi har målat hela altanräcket och balkongen, och det är mysigt att umgås flera dagar och jobba och sen grilla och dricka lite gott, det är riktigt mysigt tycker jag!

3 kommentarer:

  1. Mmm va gott med rabarbersaft, interisant att byta ut sockret mot sirap.
    Vad mycke roligare målning blir om man hjälps åt och sedan belönar sig med god mat och dryck. Din syster verkar vara toppen :).
    Ha en bra start på veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Med den fina rabarberpresenten får du gärna besöka mig....!! Verkligen fint, och gott!
    Mina rabarber växer aldrig till sig, blir ett par taniga sega stälkar/år. *SUCK*

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men vilken bra idé att slå in med rabarberbladen. Jag ska också prova på att göra saft. Såg ett recept på en drink också :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera