onsdag 13 januari 2010

Förändring

Ja nu är det dags för en förändring i vårt vardagsrum nere.....vi har stora "amerikanska" skinnsoffor som passade jättebra i vår stora lägenhets vardagsrum på 60 kvm och 4 m högt i tak men här tar dom upp hela rummet!! Jag har varit onöjd med det rummet hela tiden och tänk ja ja så är det liksom, skinnsofforna var dyra eftersom vi satsade på kvalitet som skulle hålla och med skinn även bakom för dom stog ute mitt i rummet. Men nu VILL jag inte ha det så längre, nu ska dom säljas och sen blir det nog vita tygsoffor och igår när jag satt i kakelugnsrummet och funderade så kom plöstligt färgen på väggarna till mig: SVART! Alla möbler blir vita och väggarna svarta, jag tror dom fina snickerierna kommer fram, vi kommer att ha en hel vägg med böcker, två av dom andra väggarna består av fyra fönster på vardera sida och på den fjärde väggen är dubbeldörrarna in i rummet....ja jag tror det kan bli fint, man ska ju inte vara så feg enligt Simon och Tomas så...vi har lite sand i alla våra färger på väggarna så det blir nog snyggt matt liksom.....hmmm ska ta en bild på rummet nu innan när det är ljust så förstår ni problemet med soffona...kom gärna med tips och bilder om det är någon som har sett något liknande.

12 kommentarer:

  1. Fräckt med svarta väggar, och som du säger så kommer de vackra snickerierna fram finare om man inte bara har vita väggar. Ska bli kul att se hur det blir:)

    SvaraRadera
  2. Hej Vivi.
    Vad kul med fotoreportaget, som du kommer att få sen sen, så klart att vi andra vill titta på det, då blir det väl nästa Jul.
    Du funderar på ditt rum.
    Om jag ska vara ärlig och det vill du väl, så har jag väldigt svårt för svart i så stor mängd, en fondvägg eller detaljer, om man för övrigt har mycket ljus, då tror jag att svart, är fint.
    Om man däremot tapetserar ett helt rum så kan jag föreställa mig att känslan bli tryckande.
    Men vi människor är ju olika.
    Ju äldre jag blir ju ljusare, vill jag ha.
    kanske du är som en ung nyponros.
    Ja lycka till med vad du väljer.
    Vita soffor är underbart.
    Fyra meter i tak, var i hela värden är det?
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Kika in på vardagsrummet i bloggen It´s a house. Snyggt!
    /A

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset A! Så snyggt, nu känner jag mig säkrare i mitt beslut! Tack tack /Vivi

    SvaraRadera
  5. Åh, det låter skitsnyggt!! Det bästa med att måla (i motsats till att tapetsera...) är ju att det går relativt fort och lätt att måla över när man tröttnar. Eller inte blir nöjd (som med den berömda fondväggen i Astrids rum...).

    Ha en härlig fredag och helg,

    stor kram!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Kul att du blev tipsad, att du gillar min blogg och att du funderar på svart! Jag älskar vitt och ljust men det behövs lite kontrast också tycker jag! Vardagsrummet är tapetserat mattsvart men vi har förstått nu att det är bland det svåraste tapeten att få snygg och några skarvar blev inte riktigt 100 så vi kommer att måla på tapeten för att få den riktigt snygg, men det får bli senare någon gång, just nu har vi andra projekt som ligger före i kön =)

    Kram
    Karolina

    SvaraRadera
  7. Hej Vivi.
    Jo jag förstår hur du menar.Du har rätt, visst man måste ju försöka,(testmåla) så man ser hur det blir på riktigt.Sen om du har många fönster så blir det ju rätt luftigt intryck av bara det.
    I dag har jag varit hos en väninna som har målat en del svart i sitt rum, sen har hon målat allting annat vitt, det blev rätt så läckert.
    Jo testa dig fram och lycka till med möbelförsäljningen.
    Lägger du ut en bild på dit nuvarande rum jag gillar hus och rum och tar mig gärna en titt.
    Sköt om dig.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  8. Såg ditt fina fina hus i torsdags =)

    SvaraRadera
  9. Spännande, ska bli kul att se!
    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  10. Svart i vita soltorp.... Spännande!!!

    SvaraRadera
  11. Det låter ju fräckt med svart på väggarna, modig du är:) Skall bli mycket intressant och se. Lycka till!

    SvaraRadera