torsdag 21 januari 2010

Längtar


Hittade den här bilden som jag tog i somras i Helsingborg, Fredriksdal. Åh vad jag längtar till våren. Mina trädgårdsstudier ligger på hyllan, brist på engagemang nu när hela trädgården ligger under snö och just nu även brist på tid. Snart ska jag ta tag i det igen....häcken på bilden eller träden får man väl säga är jättegamla Avenbok, vi har planterat sådan häck vid vårt garage. Jag gillar den eftersom bladen är kvar över vintern. Längtar ni med t ill våren?

11 kommentarer:

  1. Vad jobbigt för er med sjukhusvistelse i familjen, hoppas han mår bra! Skickar en stor kram och en varm tanke till dig!

    Vad kul med reportage! Ni har ju så fint!

    Sköt om dig, kändes helt tokikgt att skriva om inredning efter vad ni har gått igenom, hm.

    STor KRam L-L

    SvaraRadera
  2. Åh fy, vad hemskt! Skönt att höra att Peter är bättre och att det, relativt sett, gick bra. Ta hand om varandra, stor kram!

    SvaraRadera
  3. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, jag längtar ihjäl mig!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Ville bara säga hej!
    Lääääängtar också till lite värme.
    //Camilla

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är härligt att det bjuds på en riktig vinter i år. Dock känner jag att snön tar mycket plats. Vägarna blir smalare och parkeringarna blir färre. Snömodden ligger som en förrädare. En förrädare som ser till att bilar fastnar och inte kommer loss.
    Skolorna har inlett vårterminen, så våren är på väg...

    SvaraRadera
  6. Man börjar lite smått att längta, härlig bild! Ha det gott och hoppas maken kryar på sig....

    SvaraRadera
  7. Längtar....?? Nej....! TOKLÄNGTAR!!
    Kram, och du kan höra av dej om du önskar hundpromenad sällskap (och annars också förståss!).

    SvaraRadera
  8. Hejsan
    Viken underbart vacker bild du lyckades få där på Fredriksdal.
    Hoppas dina studier vaknar snart, det är härligt med trädgård, men vi här uppe går lite i ide den mörkaste tiden, man blir som en sengångare.
    Ha det så bra.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  9. Vår ja!! Suck! Den enda vår man lär få på ett bra tag är väl själva VÅRvägen!
    Är så trött på snön!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Joooo, jag längtar efter våren!!
    I går kom det typ 2 dm med snö och idag i skrivande stund så snöar det också...*suck*

    SvaraRadera
  11. Längesedan du skrev nu, hoppas allt är bra med dig och familjen. Ser fram emot att höra ifrån dig snart igen!

    Stor kram C

    SvaraRadera