torsdag 7 januari 2010

Kryddor



Städat ur kryddlådan och lagt ner dessa underbara kryddor från Santa Maria! Jag är en aning förälskad i dom, alla har en kvarn så man maler när man kryddar och på det sättet får du verkligen färska kryddor! Tack goa Maria för att du kom med dom in i vårt liv! Vi har två favoriter här i huset (Chili Explosion och roasted Garlic & Pepper) men har inte hunnit krydda oss igenom alla....mmmm så god maten blir.....och tänk, krydda kan man göra oavsett om man äter smalt eller inte.



8 kommentarer:

  1. Och så är dom ju så himla snygga med!/V

    SvaraRadera
  2. Håller med, skitsnygga! FÖR snygga för att ha i en låda.....!
    Ställ dem på en hylla i stället!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja jag vet, dom har stått i fönstret men ja jag ska fundera ut något bra ställe.... det blir så mycket prylar i mitt kök bara.....kram/V

    SvaraRadera
  4. Mmm visst är de underbara. jaså ni gick på chili explosion direkt:) Vi har inte hunnit prova hälften ännu, tror jag..
    kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt!
    Du gillar att laga mat antar jag?
    Vi har haft som kallast -20 grader så det har inte varit så farligt men vindarna jhar varit brutala. Men idag hade vi -5 grader och strålande sol så det var härligt.
    ha det gott!
    Kramen Bodil.

    SvaraRadera
  6. Vädligt trevligt att ha denna ordning som blir med kryddor i låda.

    SvaraRadera
  7. Roligt med olika sorters kryddor!

    Hoppas ni får en trevlig helg! Kram kram!

    SvaraRadera
  8. Snygg kryddlåda;-)

    Jaha ja, ni fastnade för chili explosion direkt. Var det Peter som lyssnade på min föreläsning där tro:)

    Du kan ha de sorter du använder dagligen framme. Jag har salt, och svart peppr på bänken.

    Nu är jag nyfiken på vad som är på G hos er....

    Kram Maria

    SvaraRadera