lördag 14 januari 2012

*fredagen den 13:e*

Min fredagen den 13 var toppen!
Först lunch med syster i Söderhallarna och sen flanerade jag runt på Götgatan, gick förbi Il Tempo som är en Italiensk restaurang som jag gillar, tiden står stil där.....jag gick inte in. Sen hittade jag en gammal lampaffär och slog säkert iväg en halvtimme i tid med att titta på lampor, och så in på Granit där jag köpte några glas och (ljus)...sen äntligen kom författarvännen Birgitta till Medborgarplatsen! Vi skulle ta "en fika" men hon var hunrig så vi slank in på Snaps och väl där så tittade vi på varandra, ett glas vin? ja det blev det och det var som att vi sågs igår, fast det var 6 år sedan vi sågs, lite senare kom Pia som också var med på författarkursen i Venezuela, tyvärr kunde hon bara stanna en kort stund för hon jobbade, men nu har vi bokat in ett nytt datum då vi har massor av tid till att prata! Vilken vitaminkick! 
Sen tog jag tåget, urk urk, varför är sätena så skitiga? Fasiken vad det är äckligt, ingrott brunt skit på sätena både på sitsen och ryggen, så ohygieniskt! jaja väl hemma åt vi god mat och mys i soffan, jag var rätt trött efter en halv dag/kväll i storstaden.  

4 kommentarer:

  1. God morgon härliga Vivi!

    Det var en mental kick att träffa Dig och Pia i går! Nu ser jag fram mot den 23/2.Om vi inte ses innan på Snaps, det får bli vårt ställe.
    Ha en bra dag!
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det låter som en riktigt bra dag! Härligt. Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Vilken härlig dag det låter som om du haft. Riktiga vänner kan man vara ifrån länge men endå känna sig väldigt bekväm med.
    Ha en bra lördag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera